• Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor
  • Constructorii auto direcţionează componentele către modelele cu cererea cea mai mare
  • Dacia anunţă trei zile fără producţie în februarie, iar Ford menţine în funcţiune uzina de la Craiova

Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor, iar constructorii auto direcţionează componentele către modelele cu cererea cea mai mare. Dacia anunţă trei zile fără producţie în februarie, iar Ford menţine în funcţiune uzina de la Craiova, relatează ZF.

Dacia anunţă trei zile fără producţie la Mioveni din cauza lipsei micro­cipurilor iar criza in­dus­triei auto euro­pe­ne s-ar putea prelungi şi în următoarele trei-patru luni, potrivit datelor Asociaţiei Cons­tructorilor de Automobile din Ro­mânia (ACAROM). În cazul uzinei Ford producţia nu este afectată, în condiţiile în care americanii redirec­ţionează către Craiova componentele ne­cesare.

„Producţia de vehicule de la fabrica Ford Craiova nu este afectată în acest moment de lipsa semiconductorilor. Strategia Ford cu privire la acest subiect este aceea de a prioritiza producţia vehiculelor-cheie, folosind în mod optim volumele alocate de semiconductori. Sunt mai mulţi factori care sunt luaţi în considerare, inclusiv cererea de piaţă existentă pentru fiecare model în parte şi/sau contribuţia fiecărui vehicul cu privire la angajamentele noastre legate de eficientizarea consumului de carburant”, au spus oficialii Ford România.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

La nivel european grupurile Renault, Stellantis (Fiat, Peugeot-Citroen, Opel) dar şi VW sau Ford au anunţat opriri de producţie din cauza lipsei componentelor electronice.

În cazul Grupului Renault francezii vor opri producţia în Franţa la o uzină, la cele două situri din Maroc – Tanger şi Casablanca şi în România, la Mioveni pentru câteva zile, con­form Automotive News Europe.

„În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia indus­trială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Astfel, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5, 8 şi 12 februarie, iar la Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în data de 8 februarie. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto”, au spus reprezentanţii din cadrul Direcţiei Comunicare Groupe Renault România.

În condiţiile în care uzina produce în medie 1.300 de maşini pe zi, trei zile de producţie înseamnă pierderi de 4.000 de unităţi, cu o valoare de piaţă de circa 60 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro.

La nivel mondial constructorii auto sunt afectaţi de lipsa de semiconductori. Cipurile sunt utili­zate în sisteme pre­cum mana­gementul moto­rului sau siste­mele de asistenţă la condus, componente care vin din Asia şi în special din Taiwan.