• Carolina și Diego au dus la Madrid rețeta covrigului românesc
  • Au cunoscut covrigul la Sibiu, la Festivalul Astra Film
  • Sfânt este deja un brand recunoscut de presa de specialitate de la Madrid
  • Covrigii Sfânt sunt livrați și la domiciliu

Covrigul românesc cucerește lumea. Carolina și Diego au deschis o covrigărie românească în centrul Madridului, unde au deja o clientelă fidelă. Cei doi au reușit să promoveze atât de bine acest produs românesc, încât se gândesc deja la o rețea de francize.

Povestea Covrigăriei Sfânt din Madrid a început la Sibiu. Antreprenorii sunt doi tineri, ea din Uruguay și el din Argentina, care s-au îndrăgostit de Sibiu, la Festivalul Astra Film, unde se ocupau de ridicarea unui dom pentru vizionarea filmelor documentare. Acolo au cunoscut rețeta tradițională creată de Ionescu Sfânt și au rămas impresionați de potențialul covrigului, un produs necunoscut aici în Spania. Angajaţii Covrigăriei respectă o rețetă de acum 130 de ani și au învăţat secretul unui covrig moale şi gustos.

„Trecem covrigul prin apă caldă şi apoi îi punem sare şi rămân mai moi. Şi acum îi punem puţin ou”, explică Walter, covrigar.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI

„Promovăm covrigul ca pe ceva specific din Transilvania, care este zona pe care o cunoaştem cel mai bine şi de care ne-am îndrăgostit”, spune Diego de Anna.

Cei doi antreprenori au înființat covrigăria în cartierul Malasaña, unul dintre cele mai circulate din Madrid, faimos pentru restaurante, baruri și specialități culinare. Spaniolii au reacționat foarte bine la covrigul adus din Transilvania și sunt clienții majoritari, în zonă, înaintea românilor. Pe deasupra, covrigăria are o prezentare foarte curată, Carolina și Diego au investit într-un logo, au decorat spațiul cu o paletă de culori care ajută mult la identificarea brandului Sfânt și asta i-a ajutat să fie remarcați de presa de specialitate.

„Intrai în casa lui Diego şi părea o brutărie românească. Era acolo Valeria care făcea problele. Ne-a ajutat şi Ana Rita de Lugo, chef italian, care ne-a dat un profil gourmet să zicem. Adevărul este că am făcut mii de probe”, a spus Carolina Comas.

Covrigăria Sfânt a apărut deja în revista Vogue, în ghidul Repsol și în mai multe publicații spaniole care laudă inițiativa celor doi de a aduce la Madrid un produs absolut nou și cu o prezentare impecabilă.

„Avem gogoşi în format mini, avem brânzoaică, cozonac cu sau fără rahat. Am făcut pască pentru Paşti şi din aceea pe care niciodată nu ştiu să-i zic bine: mucenici”, au spus Carolina și Diego.

„Îmi plac, pentru că am văzut că îl fac ei şi m-am gândit că sigur e mai bun decât un pretzel congelat de la supermarket. Şi de aceea îl prefer pe acesta”, spune un client.

Carolina a spus că afacerea merge foarte bine, în ciuda crizei. Au deschis acum patru luni și cererea este tot mai mare de la o zi la alta. Felul în care a fost primit covrigul de spanioli îi face să se gândească foarte serios la un viitor plan de afaceri bazat pe francize. Dacă vor avea succes, covrigul nostru ar putea să devină la fel de internațional ca pizza sau kebabul.