Facebook copiază din nou de la concurență: va dezvolta un produs similar aplicației Clubhouse

Clubhouse Sursa: Profimedia
  • Facebook, care a copiat și în trecut produse ale concurenților săi, a început să lucreze la un produs de chat audio.
  • Clubhouse se află în fruntea clasamentului Apple App Store în țări precum Germania, Italia, Japonia și Turcia, având săptămânal două milioane de utilizatori.
  • Zeci de celebrități au folosit aplicația, au participat la diferite discuții și au folosit serviciul pentru a-și promova proiectele.

Facebook creează un produs de chat audio, care seamănă cu aplicația Clubhouse, foarte populară în rândul tinerilor, rețeaua socială propunându-și să se extindă spre noi forme de comunicare, scrie The New York Times.

Clubhouse, o aplicație de rețele sociale, a ajuns foarte populară, oferind utilizatorilor posibilitatea de a vorbi despre diverse subiecte în camere de chat audio. Mark Zuckerberg, directorul executiv al Facebook, este interesat de formele de comunicare audio, au spus anumite surse, el apărând duminică în aplicația Clubhouse pentru a discuta despre realitatea augmentată și virtuală.

Directorii Facebook le-au cerut angajaților să creeze un produs similar, au declarat sursele. Produsul se află în primele stadii de dezvoltare.

„De mulți ani conectăm oamenii prin intermediul tehnologiilor audio și video și explorăm mereu noi modalități de a îmbunătăți această experiență pentru oameni”, a declarat Emilie Haskell, purtătoarea de cuvânt a Facebook.

Tactica Facebook de a-și asimila sau de a-și copia concurenții

Facebook a arătat deja în trecut că urmărește diferite medii care atrag utilizatorii, mai ales în cazul în care aceste aceștia sunt tineri. Zuckerberg a cumpărat site-ul Instagram, de partajare de fotografii, aplicația de mesagerie WhatsApp și compania de realitate virtuală Oculus, când toate erau afaceri aflate la început de drum.

Compania Facebook este cunoscută în Silicon Valley pentru tendința sa de a-și clona concurenții. Instagram a copiat în 2016 una dintre caracteristicile rivalului său, Snapchat, „Stories”, care permite utilizatorilor să partajeze videoclipuri și fotografii efemere. Anul trecut, Instagram a lansat „Reels”, un produs video similar aplicației TikTok. Când serviciul de teleconferință Zoom a devenit popular anul trecut, Facebook a creat rapid Rooms, un serviciu de chat video de grup. Iar anul acesta Facebook a lucrat la un produs care să facă concurență platformei Substack, un popular serviciu de buletin de noutăți (newsletter).

Facebook are o echipă de experimentare de noi produse, care a lucrat, printre altele, la aplicații de podcast, la aplicații de călătorie și la aplicații muzicale.

Clubhouse, o aplicație din ce în ce mai populară

Clubhouse a fost fondată anul trecut de către antreprenorii Paul Davison și Rohan Seth și a intrat în atenția elitei din Silicon Valley ca o aplicație iPhone privată, accesibilă pe bază de invitație. Aplicația este în fază „beta”, ceea ce înseamnă că este încă într-o etapă de testare înainte de a fi lansată pentru publicul larg.

După înscriere, utilizatorii Clubhouse pot crea camere dedicate unor diferite subiecte. În loc de video sau text, mediul preferat al Clubhouse este chat-ul vocal. Dimensiunile camerelor variază de la cadrul intim până la mii de persoane care ascultă sau participă.

Clubhouse a câștigat mulți utilizatori în timpul pandemiei, când oamenii au căutat noi modalități de a lua legătura unul cu altul atunci când au fost izolați fizic. Aplicația se află în fruntea clasamentului Apple App Store în țări precum Germania, Italia, Japonia și Turcia. La o întâlnire internă recentă, Davison și Seth au spus că Clubhouse are două milioane de utilizatori săptămânal.

Zeci de celebrități, de la Drake și Tiffany Haddish la Jared Leto și un co-fondator al Instagram, au folosit aplicația, participând la diferite discuții și folosind serviciul pentru a-și promova proiectele.

Și alții încearcă să concureze cu Clubhouse. Twitter testează un produs numit Spaces, care oferă o funcție similară de chat audio.

Aplicația Clubhouse a trezit interes și în China, unde însă luni, a fost blocată, după ce mai mulți chinezi s-au alăturat utilizatorilor din Taiwan, Hong Kong și din alte părți pentru a împărtăși gânduri pe diferite teme.

Pe Clubhouse au început să apară ocazional și reprezentanți de vârf ai industriei tehnologice. Luna trecută, Elon Musk a fost de acord să fie intervievat pe Clubhouse de doi tehnologi din Silicon Valley, Sriram Krishnan și Aarthi Ramamurthy, care găzduiesc un talk show nocturn numit „Good Time”.

Duminică, gazdele de la „Good Time” au intervievat un director executiv al Facebook când și-a făcut apariția un invitat surpriză, Zuckerberg, care a vorbit pe scurt despre viitorul realității virtuale și augmentate și despre planurile Facebook.