Piața de food delivery s-a triplat în pandemie. Care sunt pierzătorii și câștigătorii după un an de business pandemic

  • Piața de food delivery s-a triplat în pandemie
  • HoReCa a pierdut 180.000 de angajați
  • Aviația din Europa a pierdut peste 50 de miliarde de euro în 2020

Ultimele 12 luni de pandemie au împărțit lumea businessului în două tabere mai clare ca niciodată: învingători și pierzători. Unele domenii au ajuns în colaps și au umplut piața de șomeri, în timp ce altele și-au dublat cifra de afaceri și au făcut noi și noi recrutări.

Care sunt pierzătorii și câștigătorii după un an de business pandemic

Și-au rotunjit venitul companiile care au furnizat serviciile de care oamenii au avut nevoie în pandemie. Pentru că au stat acasă, oamenii s-au uitat la filme, au comandat mai multă mâncare și au făcut comenzi online. Este vorba despre companiile Amazon, Microsoft și Apple. Ei și-au lărgit cota de piață la 400 de miliarde de dolari. De asemenea, Netflix a adunat, doar din Europa, peste 5 miliarde de euro.

Acțiunile de food delivery aveau înainte de pandemie acțiuni în valoare de 150 de miliarde de euro, iar acum au ajuns la 700 de miliarde de euro. Și firmele de curierat au dus-o foarte bine. Au angajat peste 7.000 de persoane în România.

Aviația este foarte lovită de pandemie. În România, Tarom deja a concediat 250 de persoane și va continua să ajungă la 700 până în vară. Cifre importante de concedieri vin de la Emirates, care a concediat 9.000 de angajați în 2020. Virgin Atlantic Airways a renunțat la 3.000 de angajați, iar WizzAir la 1.200 de angajați, dintre care 200 erau români.

Industria ospitalității și turismul au pierdut 5 miliarde de euro anul trecut. Înainte de pandemie, în această industrie lucrau 400.000 de români, iar acum mai activează doar 280.000.