• 40% dintre elevi au observat diverse forme de discriminare în școlile la care merg.
  • 1 din 3 elevi reclamă comportamente inadecvate și lipsa de respect a unor profesori.
  • 26% dintre elevi au fost martori la acte de violență fizică, verbală sau emoțională.

Peste 40% dintre elevii din România au fost martori la discriminare în școli manifestată prin criterii precum capacitatea intelectuală, convingerile sau etnia. Un raport publicat de Consiliul Național al Elevilor spune că unul din trei elevi reclamă atitudini nepotrivite ale profesorilor, iar aproximativ 25% afirmă că au asistat la acte de violență fizică sau verbală.

Cum pot profesorii să contribuie la reducerea discriminării în școli?

„Misiunea profesorilor este foarte importantă, dar și societatea are un rol extrem de important. Profesorii sunt doar o parte a societății. Cum este societatea noastră, așa sunt și profesorii și elevii. Singura posibilitate este prin educație, dar educație făcută în cel mai bun sens al cuvântului. Prin introducerea orelor de istorie, psihologie, geografie cu teme pe discriminare, putem să rezolvăm această problemă”, a declarat Cătălin Ciupală, profesor de matematică, pentru Aleph News.

Cum poate fi implementat un sistem de feedback care să ajute profesorii să își adapteze metodele de predare?

„Specialiștii ar putea oferi soluții foarte bune. Dar, în același timp, este important ca toate părțile să fie deschise spre acest lucru. În România nu există o cultură a feedback-ului corectă”, a adăugat acesta.

Recomandări

ȘTII DE VREME?
WILLIAM E VIRAL PE TIKTOK
IA BLUESKY UTILIZATORII X?
NO MORE „STAR WARS”
CINE E ÎN ADMINISTRAȚIE?
DREPTURI NERESPECTATE

Citește și