• John Hattie, expert în științele educației, a discutat despre impactul Inteligenței Artificiale asupra învățării.
  • El subliniază că educația trebuie să se adapteze la era inteligenței artificiale generative, care poate sprijini procesul de învățare.
  • Este crucial ca tinerii să învețe să pună întrebări corecte, mai degrabă decât să memoreze informații.

De ieri a început Dare to Learn, un eveniment extraordinar care aduce laolaltă oameni inspirați, gânditori, lideri în educație și experți în Inteligență Artificială. Astăzi, 26 octombrie, este ultima zi în care poți fi parte din această experiență unică, un loc unde învățarea și inovația merg mână în mână.

Care sunt câteva dintre momentele de neratat de la această ediție?

„Ne apropiem de finalul acestei ediții, dar au fost câteva momente care cu siguranță vor rămâne în mintea participanților. Am avut plăcerea de a-l asculta pe cel mai titrat specialist în științele educației din prezent, John Hattie, într-un dialog cu unul dintre fondatorii OpenAI și ChatGPT. A fost o dezbatere și un dialog foarte interesant, în care am învățat de la cei mai buni că nu putem să ne gândim la inteligența naturală pe viitor fără a lua în considerare inteligența artificială. Învățarea va trebui să țină cont de modul în care inteligența artificială va prelua o parte din eforturile pe care noi le facem pentru a învăța”, susține Radu Szekely, președinte al Fundației Dare to Learn și organizator al evenimentului.

Ce rol joacă Inteligența Artificială în domeniul educației ?

„În primul rând, a fost o temă foarte importantă de discuție, nu neapărat pentru că așa a fost conceput designul, ci pentru că în discursurile tuturor vorbitorilor a apărut ca o temă centrală. Învățarea pe care o generăm acum în școli se bazează foarte mult pe un model industrialist, în care copilul intră în școală și iese un robot obișnuit să muncească de la 8 la 4, liniștit, disciplinat, stând într-un loc. Sistemul de învățământ a fost creat pentru a furniza muncitori în perioada industrializării.

Recomandări

ATACURI ÎN GAZA
UCRAINA ATACĂ RUSIA
RUSIA ATACĂ
CADOURI...VII
PAMELA LEAVES „THE SIMPSONS"
ACUZAȚII PENTRU ADANI

Acum, însă, trecem într-o epocă a inteligenței artificiale generative, și este foarte important ca învățământul să adopte această metodă de lucru și aceste dezvoltări, astfel încât să creăm tineri, absolvenți, adulți care știu să pună întrebări, mai degrabă decât să își amintească lucruri și fapte din trecut. Acestea sunt ușor accesibile datorită inteligenței artificiale, dar trebuie să învățăm copiii cum să pună întrebările corecte, astfel încât să obțină informația corectă, să o analizeze corect și să decidă dacă este adevărată și poate fi folosită în continuare”, a declarat pentru Aleph News Radu Szekely.

Citește și