Cele patru scenarii în care poate funcționa în continuare școala online. Precizări pentru elevii și profesorii cu vulnerabilități

  • Școlile ar putea fi redeschise din 8 februarie.
  • Acest lucru este posibil în funcție de rata de infectare din fiecare localitate.
  • Situația ar urma să fie reevalută în 2 februarie.

UPDATE: „Scenariul hibrid trebuie să fie aplicat pentru a asigura dreptul la învățare pentru elevii și profesorii care au vulnerabilități. Dacă, spre exemplu, avem profesorul de matematică, cu interdicție de a se prezenta fizic la școală, orele de matematică vor fi grupate într-o singură zi a săptămânii. Elevii cu vulnerabilități medicale vor trebui să aibă acces prin intermediul videocamerelor la procesul de predare. De asemenea, cadrele didactice vor trebui să aibă în continuare atenție personalizată pentru acești copii, așa cum s-a putut până acum”, a transmis, luni, ministrul Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferințe de presă.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni, că profesorii cu „vulnerabilităţi certificate medical” vor putea preda online.

Precizări cu privire la elevii care au vulnerabilități medicale aceștia vor trebui să aibă asigurate procesul de predare învățare online. A doua categorie, elevii care prezintă simptome, recomandarea Ministerul Educației și al Sănătății este de a rămâne acasă și a nu intra în colectivitate, învățaree online. A treia categorie – elevi care au persoane cu vulunerabilitati, vom fi datori să asigurăm învățare predare online. Cea de a patra categorie – profesori care au vulnerabilități cronice certificate de către un medic de familie, aceștia vor asigura procesul online. A cincea categorie, profesori care la rândul lor și ei prezintă simptome, caz în care lucrurile trebuie analizate că atare”, a mai transmis ministrul Educației.

Sorin Cîmpeanu: „Interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează. În Europa, printre cele 27 de state, doar Germania, Danemarca și Portugalia nu au deschise cel puțin grădinițele și învățământul primar sau nu au decizia de ale deschide in următoarele zile. Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor, decizia care va fi confirmată va trebui să fie confirmată de către CNSU. Concentrarea atenției se va face atât pe protecție împotriva COVID, cât și pe protecție împotriva riscului protecției de incendiu”.

Al doilea semestru al anului școlar 2020-2021 va debuta pe 8 februarie, dar încă nu se știe exact dacă elevii pot revenii în bănci, la ore. Au trecut trei luni de când elevii fac exclusiv școală online, iar „revenirea la normalitate” este o dorință multor părinți, dar și a ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu.

Nu Ministerul Educației are competența să se pronunțe asupra gestionării riscului de transmitere a virusului, dar cei care au competența să se pronunțe au spus în data de 14 ianuarie că acest risc este gestionabil. Nu poate fi eliminat în mod complet, dar poate fi gestionabil”, a menționat ministrul Cîmpeanu, la Digi 24.

Ne dorim revenirea la normalitate, iar normalitatea nu prevede modalitatea de a alege fără motiv” în ce fel se desfășoară cursurile, a subliniat ministrul. „Înainte de februarie 2020 nu exista posibilitatea de alegere fără motive. Exista posibilitatea de a sta acasă pe motive medicale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Cele patru situații în care va fi posibil scenariu hibrid odată cu redeschiderea școlilor:

  1. Elevii cu contraindicații medicale pentru prezență fizică, sau care au vulnerabilități. Ei vor face în continuare online.
  2. Elevii cu aparținători în familie care au vulnerabilități medicale, certificate ca atare. Pentru aceștia, învățământul va fi în continuare online.
  3. Elevii care prezintă simptome. Recomandarea „apăsată” a Ministerului Sănătății, dar și a Ministerului Educației este să rămână acasă.
  4. Profesorii care prezintă vulnerabilități sau simptome. Profesorul va sta acasă și se va face predare-învățare online.

Solicitările sindicaliştilor din educaţie:

  1. Asigurarea echipamentelor și a produselor de dezinfecție în toate unitățile de învățământ din întreaga țară;
  2. Instruirea corectă a personalului care se ocupă de curățenia unităților de învățământ;
  3. Vaccinarea personalului din educație cu prioritate, imediat ce va fi asigurat necesarul de doze de vaccin;
  4. Gândirea unui plan coerent, bine pus la punct cu ajutorul cadrelor didactice, privind predarea materiei la zi, dar și introducerea orelor remediale, astfel încât să nu asistăm la epuizarea elevilor , dar și a personalului didactic;
  5. Stabilirea unei linii suport în cadrul unităților de învățământ pentru elevii care întâmpină probleme în asimilarea cunoștințelor la clasă;
  6. Regândirea sistemului de teme pentru acasă, astfel încât elevii să beneficieze de timp suficient de relaxare;
  7. Acordarea unei atenții deosebite în clasele cu învățământ simultan, în ceea ce privește recuperarea materiei din perioada școlii online;
  8. Susținerea consilierilor școlari în acordarea sprijinului necesar elevilor și cadrelor didactice pentru reacomodarea în școli, dar și în procesul de predare/învățare care va aduce o perioadă cu mult stres;
  9. Asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru cadrele didactice și elevii care vor continua școala online;
  10. Pregătirea din timp a simulărilor și examenelor naționale;
  11. Asigurarea unui plan de rezervă dezbătut și aprobat de partenerii sociali în cazul în care, din cauza pandemiei, s-ar putea reveni la școala online.