Comportamentul rasist se învață în școală. Profesor: „Vedem rasism și în unele manuale școlare”

  • Cristina Tunegaru, profesor de limba și literatura română: „Un număr însemnat dintre profesori au atitudini rasiste față de elevii lor”
  • Mihaela Dinu, psiholog „Salvați Copiii”: „Nu ne putem baza și să lăsăm educația în totalitate pe umerii școlii”
  • Accentul pus pe educația civică în școli ar fi una dintre variantele care i-ar ajuta pe elevi

În școală, profesorii trebuie să fie întotdeauna un exemplu pentru elevii lor. Numai că, din păcate, nu se întâmplă întodeauna așa. Cristina Tunegaru, profesor de limba și literatura română, a auzit chiar ea de nenumărate ori profesori care foloseau apelative rasiste referitoare la copiii din sala de clasă.

Cristina Tunegaru, profesor de limba și literatura română: „A existat la un moment dat și o cercetare pe tema aceasta și s-a descoperit că un număr însemnat dintre profesori au atitudini rasiste față de elevii lor. Acolo unde noi ar trebui să-i sprijinim pe copii să depășească lucrurile cu care societatea îi limitează, școala din păcate nu ajută foarte mult. Vedem rasism dacă ne uităm cu atenție și în unele manuale școlare.”

Educația pleacă tot de acasă și în această situație. Soluția vine tot de acolo. Mihaela Dinu este psiholog și spune că dacă ești părinte numai tu îi poți contura o ideea corectă despre ce înseamnă rasismul copilului tău.

Mihaela Dinu, psiholog „Salvați Copiii”: „Nu ne putem baza și să lăsăm educația în totalitate pe umerii școlii. Nu știu cât nu au curajul sau probabil consideră subiecte tabu, este vorba și de nivelul de educație al părintelui care transmite acest mesaj. Tăcerea nu este benefică, îi dau informație, îl pregătesc pe copil. Asta e și scopul meu ca adult.”

Marin Burcea, profesor la Universitatea București și sociolog, este de părerea că accentul pus pe educația civică în școli ar fi una dintre variantele care i-ar ajuta cu siguranță pe elevi.

Marin Burcea, sociolog, profesor Universitatea București: „Atitudinile și comportamentele se formează în școală în măsura în care copiii interacționează între ei. În măsura în care profesorul poate să intervină între ei să medieze.”