Copiii, tot mai afectați de cyberbullying. Niște adolescenți au dezvolat o aplicație pentru a combate fenomenul

  • Cyberbullying-ul este, din păcate, o realitate a societății din ziua de azi
  • Mulți copii și adolescenți primesc mesaje deranjante de la cunoscuți sau străini
  • Niște adolescenți au ales să facă ceva în acest sens: au dezvoltat o aplicație

Mulți copii primesc mesaje deranjante de la colegi, prieteni, sau chiar străini. Cyberbullying-ul e din păcate o realitate. Numai că unii adolescenți au ales să facă ceva în sensul ăsta.

Pentru Trisha, totul a început când a aflat că o fată de 12 ani din Statele Unite și-a luat viața după ce a fost hărțuită online.

Trisha Prabhu, fondator ReThink : „Cum e posibil ca o fată, mai tânără ca mine, a fost împinsă la sinucidere? Și cum putem trăi într-o lume în care așa ceva e acceptabil?”

Trisha a profitat de faptul că are o vârstă apropiată de adolescență și a încercat să înțeleagă ce se petrece în mintea unui adolescent.

Trisha Prabhu, fondator Rethink: „Mintea adolescentului e ca o mașină fără frâne. Ca adolescent, o parte a creierului tău încă se dezvoltă, e situată aici. E partea care controlează impulsurile și capacitatea de a lua decizii.”

Cercetarea făcută de ea a arătat că în 93% din cazuri, dacă-l faci pe adolescent să se gândească puțin, mesajul ofensator nu va mai fi trimis. Așa a apărut aplicația ReThink.

Trisha Prabhu, fondator ReThink: „Folosește o combinație de cuvinte cheie și filtrare a conținutului ca să determine ce sentimente sunt în spatele mesajului și când detectează ceva ofensator, îi va spune utilizatorului „stai puțin, ești sigur că vrei să faci asta?” Poți să ștergi sau să continui. Dacă alegi să ștergi, mesajul dispare și mai ai o șansă”

Aplicația ei nu colectează niciun fel de informații despre utilizator – doar persoana respectivă știe ce a scris.

Astăzi, ReThink e folosită de peste 2 milioane și jumătate de elevi, din 15.000 de districte școlare din America. Iar elevii sunt o parte activă a dezvoltării și extinderii aplicației.