Cu o rată de infectare 5,68 la mia de locuitori, managerii școlilor private din Timișoara cer redeschiderea unităţilor de învăţământ

  • În Timişoara rata de infectare este 5,68 cazuri la mia de locuitori
  • Toate cele 88 de şcoli şi grădiniţe sunt închise
  • Asociaţia Şcolilor Particulare îi cere prefectului de Timiş să redeschidă unităţile de învăţământ

Şi copilul tău învaţă online, în această perioadă? În Timişoara sunt peste 40.000 de elevi şi preşcolari în această situaţie.

Ioana Haţegan are două fete: Flavia şi Alma. Amândouă învaţă la Motessori Haus, care acum este închisă. Ca avocat, Ioana lucrează mai mult de acasă, aşa că îşi poate supraveghea copiii. A ajuns la concluzia că orice sistem este perfectibil: şi şcoala face-to-face şi cea pe internet. Cel mai mult contează gradul de implicare. Atât al profesorului cât şi al copilului.

Ioana Hațegan, părinte: „Copiii noştri, pe de-o parte, sunt foarte adaptabili, pentru că au vârsta la care, realmente, se pot adapta la orice, iar pe de altă parte sunt nişte victime ale modului în care, noi ca adulţi, nu ştim să gestionăm ceea ce se întâmplă. În orice fel s-ar face şcoala, haideţi s-o facem cu bucurie şi cu dorinţa de a învăţa, cu curiozitate, cu dorinţa de a interacţiona“.

Alma nu are aceeași părere ca mama ei. Îi e dor să îşi vadă colegii şi profesorii în persoană, nu pe ecranul laptopului. Are un sprijin în managerii şcolilor private. Aceştia au făcut o petiţie prin care cer prefectului redeschiderea şcolilor. Spun că numărul infectărilor este mic, raportat la numărul de elevi.

Alma Hațegan, elevă clasa a V-a: „Şcoala online este puţin mai complicată, poţi să ai probleme cu laptopul. Nu mi se pare că înţelegi aşa bine. Îmi plăcea mult mai mult să lucrăm în echipe la teme, sau în alte părţi. Profesorii ne puneau să ne jucăm jocuri împreună, la şcoală, dar acum nu se mai poate. Suntem online. Dar şi dacă eram la şcoală nu se putea, pentru că trebuie să respectăm distanţarea.“

Lucian Motoș, reprezentant Asociaţia Şcolilor Particulare: „Considerăm că este o măsură foarte necesară, pentru că nu are neapărat o bază legală şi este cel mai bine pentru copii ca să vină în continuare la grădiniţă şi la şcoală. Activitatea online nu este o activitate care este spre binele copiilor, în special cei mici, de grădiniţă, care necesită o mult mai mare atenţie directă asupra lor.“