Cum ar prefera elevii să recupereze materia: „Fac mai bine trei ore în plus decât să mi se ia din vacanță”

  • 98% dintre dascălii britanici sunt împotriva prelungirii orelor sau scurtarea vacanței.
  • Profesorii din UK vor un curriculum flexibil și încurajează creativitatea la clasă.
  • Ciupală: Noi avem vacanțele contrar normelor psihologice-pedagogice.

În pandemie, școală online a fost peste tot. Iar învățarea din spatele unui laptop s-a făcut cu greu, indiferent de țară.

Marea Britanie, spre exemplu, caută acum soluții pentru a recupera materia pierdută. Vrea prelungirea orelor și scurtarea vacanțelor. Soluții propuse de ministrul Educației și la noi. Doar că, în Marea Britanie, doar 2% dintre profesori susțin astfel de măsuri. Restul consideră că aceste schimbări ar aduce un stres în plus elevilor și nu ar duce la rezultatele dorite.

Dar să trecem și la elevi. Cristian Rusu este în clasa a 11-a. Iată cum ar prefera el să recupereze materia.

Cristian Rusu, elev: „Cred că aș prefera să stau, hai să zicem două zile pe săptămână, două ore în plus sau trei ore în plus decât să mi se ia din vacanță. O chestie ar fi să facem și sâmbăta câteva săptămâni, la materiile importante pentru bac.”

De cealaltă parte, sunt în continuare profesori care vor să recupereze materia tot online. Dar au nevoie de o digitalizare ca la carte. În sens contrar, Cristian spune că totul este în zadar.

Cristian Rusu, elev: „Noi cu toată școala asta online, a trebui să fim autodidacți. Nu este aceeași conexiune elev profesor, nu poți să recuperezi în online pentru că școala online este motivul pentru care noi trebuie să recuperăm.”

Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național Andrei Șaguna din Brașov. Nu vrea nici prelungirea orelor, nici scurtarea vacanțelor. Ci o revoluție în sistemul educațional, care să vină cu o programă fresh și în ton cu vremurile.

Cătălin Ciuplă, profesor matematică: „Știm ca trebuie să predăm absolut tot, cu ultimele detalii din programa școlară. Nu, trebuie să o privim relaxat, într-un mod astfel încât copiii să extragă esențialul și noi să predăm esențialul. 07.10
05.09 Noi avem, de exemplu, 17 săptămâni de școală cotinuă în semetrul I. Păi da nimeni nu mai poate fi atent mai mult, după 14 săptămâni, copiii sunt terminați, profesorii sunt la fel”