• Rebeca vrea să meargă la şcoală ca să îşi facă prieteni noi
  • Sunt copii care vor cunoaște școala în condiții speciale, cu măști și restricții
  • Psihologii spun că restricțiile nu vor avea un impact prea mare pentru copiii de clasa 0

Mai sunt câteva zile până începe școala… Totul va fi altfel decât știam, iar cei mai afectați vor fi copiii.

Rebeca merge anul ăsta pentru prima dată la școala și abia așteaptă să-și facă prieteni noi.

Planurile ei se bat însă cap în cap cu noile reguli.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Sper că o să-mi fac mulţi prieteni şi că o să mă distrez la şcoală. Eu sunt la şcoală şi dacă virusul ne afectează la şcoală atunci cum o să mai am eu prieteni, ia zi-mi şi mie?”, spune Rebeca.

Clasa zero era oricum o provocare. Iar părinții se tem că anul acesta prima impresia va fi un dezastru și i-ar putea marca pe copii.

Dacă anul trecut era aşa un mixed feelings, acum este total mixed feelings şi un total haos în mintea noastră. Sacrificiu este un cuvânt foarte bun. Eu chiar nu ştiu ce va fi şi mă înspăimântă cumva ideea asta de cursuri online şi această mergere la şcoală cu mască şi protecţie pentru că este primul ei contact cu şcoala şi îţi dai seama că urmează atâţia ani de şcoală cu primul impact de mască, de nesiguranţă, de nu ştii nimic ce se întâmplă. Şi suntem în stand by şi e un sentiment foarte ciudat”, spune mama Rebecăi.

Pentru ca cei mici să facă trecerea mai uşor de la grădiniţă la şcoală, învăţătorii au învăţat şi ei să fie mai spontani şi mai creativi.

Acum mizează pe adaptabilitatea lor şi pe faptul că au la îndemână multe variante online, în care pot lucra cu cei mici.

„Noi, învăţorii ne-am transformat în facilitatori, în ghizi, cu ajutorul altor instrumente, nu am mai fost faţă în faţă cu elevul şi de aceea a trebuit şi noi să ne adaptăm şi o dată cu noi, bineînţeles că ei s-au adaptat foarte repede”, a declarat Nicoleta Istrate, învăţător, Şcoala Gimnazială „Ion Simionescu” Iaşi.

Și psihologii încearcă să-i liniștească pe părinți.

„Impactul emoţional bănuiesc că va fi acelaşi, pentru că este o altă formă de învăţământ. Cred că deja în lunile care au trecut copiii deja s-au obişnuit, părinţii au avut grijă să le explice ce se întâmplă”, a explicat Lilliana Chiroșcă, psiholog clinician, Institutul de Psihiatrie Socola Iaşi.