Cum transformă o învățătoare lecțiile plictisitoare în experiențe de viață: „Învățăm copiii să își gestioneze emoțiile“

  • Laura este învățătoare la clasa a patra se axează pe învățarea experimentală
  • Corina Popa, fondatoarea Școlii de Gramatică: „Cred că e învechit sistemul de predare cu care ne-am obșinuit

Ca să avem o generație de copii bine educați, curricula clasică trebuie depășită. Cei mici trebuie formați ca adulți sănătoși mintal și emoțional. Laura este învățătoare la clasa a patra, la școala privată Prems din Brașov. Se axează pe învățarea experimentală. Așa că transformă lecțiile plictisitoare în culoare și experiențe de viață.

Laura Iacob, învățătoare: „Înseamnă o aducere la numitor comun cu realitatea. Nu știm pentru ce pregătim copiii în momentul de față, nu știm cum va arăta societatea lor și care vor fi nevoite când vor fi ei adulți. Ca urmare învățăm copiii să își gestioneze emoțiile, să empatizeze, să știe ce înseamnă reziliență. Să fie fericiți, să știe să își măsoare satisfacția, bucuria și să își gestioneze eșecurile“.

În urmă cu 6 ani a creat un club de lectură pentru cei peste 140 de elevi ai școlii. Cu cei mici are program de două ori pe săptămână.

Laura Iacob: „Lunea personal am zi de poezie și copiii citesc o poezie și o scriu caligrafic și fac un desen corespunzător, iar vineri avem zi de basm din literatura națională sau internațională. Deci da, educație se poate, e nevoie mai mult ca niciodată de educație“.

Ca o școală să funcționeze bine, e nevoie de uniune între copii, profesori și părinți… adică o familie extinsă, spune directoarea Ornela Anghel. A investit din fonduri proprii peste 24 de mii de euro în digitalizare și o platformă care facilitează comunicarea elevilor cu profesorii, dar și implicarea părinților în educația copiilor lor.

Ornela Anghela, directoarea Școlii Prems: „Extrem de transparenți în special cu părinții, la tot ce face copilul în timpul școlii. Pe platformă se introduc toate informațiile, de la predarea lecțiilor, la teste, anunțarea testelor. Părintele pe platformă poate să verifice dacă copilul și-a predat tema în timp util, este deadline pentru fiecare temă alocată“.

Accesul la educație de calitate ar trebui să fie la fel pentru toți copiii. Cu gândul acesta, Corina Popa a înființat prima Școală de Gramatică. Metodele didactice sunt bazate pe stimularea creativității și motivației de a învăța.

Corina Popa, fondatoarea Școlii de Gramatică: „Cred că e învechit sistemul de predare cu care ne-am obșinuit, nu trebuie sa fie acel monolog pe care elevii să îl asculte timp de 20-30 de minute. Trebuie să introducem cât mai multe jocuri în predare, să comunicăm. Trebuie să încercăm să asigurăm acea egalitate de șanse, într-un scenariu ideal există egalitate de șanse pentru toată lumea, dar trebuie sa ne îndreptăm atenția asupra mediilor vulnerabile, asupra școlilor din mediul rural despre care atat de mult s-a vorbit în pandemie“.