Cursurile privind fenomenul de încălzire globală, necesare în școlile din România. Copiii nu știu cum să protejeze mediul

  • Copiii din SUA studiază fenomenul de încălzire globală în școli
  • Luca îți spune că o astfel de materie l-ar ajuta să fie mai conștient
  • Doru: Ca să ecologizăm, trebuie să învățăm întâi cum să o facem
  • Un român produce anual 254 kg de deșeuri menajere și mai puțin de 10% sunt reciclate

Copiii nu știu cum să protejeze mediul înconjurător și nu sunt conștienți de efectele puternice ale poluării pentru că nu învață despre asta la școală. Unele țări, însă, au luat deja măsuri. Un exemplu bun de urmat vine din America. Copiii de acolo studiază fenomenul de încălzire globală.

Luca este clasa a-XII-a și spune că o astfel de materie l-ar ajuta să aibă mai multă grijă de planetă. Însă nu știe dacă este realizabilă.

„Ar fi o idee foarte bună să se implementeze, doar că în situația actuală și al sistemului de educație de la noi, nu sunt foarte sigur dacă ar reuși să facă un proiect de asemenea anvergură, să se poată implementa măcar în majoritatea școlilor astfel de proiecte sau programe“, spune Luca Vlad, elev.

Doru Grădinaru este profesor de educație socială și îți spune că o așa materie ar trebui implementată și în România. Ca să ecologizăm, trebuie întâi să învățăm.

Elevii au nevoie de o formare care să le permită ca atunci când vor fi adulți să poată acționa eficient în protejarea mediului și pentru asta trebuie cunoscute normele și trebuie formate anumite comportamente și astea nu se formează decât prin conștientizare“, explică Doru Grădinaru, profesor de educație socială.

Poate te întrebi de ce o astfel de materie este utilă și la noi. Ei bine, România întârzie să adopte instrumente relevante privind gestionarea deșeurilor.

Un român produce anual 254 kilograme de deșeuri menajere și mai puțin de 10% sunt reciclate, potrivit celor mai recente date Eurostat.