• Masterand: Fac mult mai multe activităţi de când sunt în online
  • Doctorand: Am întâlnit un spirit deschis din partea profesorilor, acceptanţă, înţelegere
  • În România sunt peste 540.000 de studenți

Cursurile online nu sunt neapărat o povară. Ba din contră. O spune Ana, studentă la ASE, în București. Timpul petrecut pe drum dispare, iar confortul din canapea transformă cursurile într-o joacă.

„În online mulţi nu îşi aprind camera şi eşti mai degajat să răspunzi, să fii mai activ. Cel puţin eu asta simt şi am văzut şi la colegii mei. Sunt toţi încântaţi, spre deosebire de atunci când eram fizic şi atunci când trebuia să prezentăm ceva sau să vorbim la seminar, erau toţi aşa puţin retraşi. Fac mult mai multe activităţi de când sunt în online, îmi permit să-mi fac programul altfel. Am timp să fac acasă, pe laptop, o mulţime de proiecte şi de teme”, a spus Ana Maria Badea, studentă la master la ASE.

Cristian este în primul an de doctorat, tot la ASE. Spune că mediul online este mult mai benefic pentru studenţi. Faptul că te poţi conecta de oriunde, le oferă posibilitatea să aibă şi job-uri în acelaşi timp.

Recomandări

SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT
JILL BIDEN A SCRIS O CARTE PENTRU COPII

Am şi colegi, cât şi eu, care avem alte joburi, iar această dimensiune online ne permite să le corelăm şi să satisfacem din mai multe puncte de vedere toate task-urile care sunt înspre noi trimise. E un câştig şi un avantaj această dimensiune online. Am întâlnit un spirit deschis din partea profesorilor, acceptanţă, înţelegere şi cumva a existat un punct de armonie”, a explicat Cristian Inac, doctorand la ASE.

România înregistrează în acest moment peste 540.000 de studenți.

În România, comitetele universităților decid dacă studenții merg sau nu la cursuri. În București, pentru că orașul este în scenariul roșu, ar urma să se decidă acest aspect azi sau mâine.

La Cluj, oraș care este tot în scenariul roșu, unele universități au optat pentru predare hibrid: o parte față în față, o parte în sitem online.

Și la Iași se predă în sistem hibrid, iar unele Facultăți din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” au trecut la predarea online, după confirmarea unor cazuri de COVID în rândul studenților sau al profesorilor.