• Cursurile mutate în online sunt ineficiente, spun specialiștii
  • Chiar dacă sunt prezenți la ore, elevii nu sunt atenți
  • Mulți elevi din mediul rural nu au acces la orele online

Școala online – un termen care pentru mii de copii din țara noastră este încă o necunoscută. Au trecut 9 luni de la startul pandemiei, timp în care educația a bătut pasul pe loc. Oficial s-a mutat pe net. În realitate puține lucruri funcționează.

Ar trebui să vedem câţi copii nu au dispozitive să se conecteze pentru a participa la ore. Probabil că acea nevoie depăşeşte posibilităţile Ministerului sau ale primăriilor”, a spus Tudor Vlad, preşedintele Fundaţiei eMAG.

Lipsurile în materie de logistică, lipsa de pregătire a profesorilor și programa învechită care nu reușește să le capteze atenția elevilor – cu atât mai puțin când YouTube e la un click distanță – sunt probleme care trebuie adresate rapid.

Recomandări

UNDE SCHIEZI AZI?
BYE, BYE GALLIANO!
RIRI PRIMEȘTE AUTOGRAF
GEN Z SE SIMTE NEIUBITĂ
CREȘTE CONSUMUL INDIVIDUAL PER CAPITA
NU AJUNG ACASĂ!

Nu doar tabletele lipsesc acolo şi am aflat că acei copii nu prea se conectează, nu prea intră la ore. Nu este suficient ca profesorul să predea la fel ca atunci când este în clasă. Copiii care intră în sala de clasă şi îl au în faţă pe profesor se comportă diferit faţă de copiii care stau în camera de la ei de acasă”, a mai spus Vlad.

O spune și mediul de business, care vine cu propuneri pentru stabilirea noii strategii de digitalizare a educației. Reprezentanții celui mai mare retailer online de la noi, eMAG, o afacere de peste 1 miliard de euro, au participat la conferința cu Monica Anisie. Spun că școala online are nevoie de un reset.