- Temele trebuie transformate într-o activitate interactivă și interesantă.
- Specialiștii recomandă să îmbini empatia și disciplina pentru a motiva copilul.
- Părinții copleșiți cer ajutorul unul specialist.
Temele școlare continuă să fie un subiect controversat, care creează reacții diverse în rândul copiilor și al părinților.
În timp ce unii privesc aceste sarcini ca pe o provocare interesantă, alții se confruntă cu sentimente de anxietate sau chiar refuză să îndeplinească această sarcină.
Recomandarea specialiștilor este ca părinții și profesorii să ofere sprijin și să încurajeze copiii, adaptând temele în funcție de nevoile și abilitățile fiecărui elev. Astfel, temele pot deveni un instrument util pentru dezvoltarea abilităților de învățare, nu doar o sursă de stres.
Cum putem transforma temele într-o activitate interactivă?
„Cred că singurul răspuns pentru această întrebare este să înțelegem care este motivul pentru care dăm teme copiilor. Singurul motiv pentru care profesorii dau teme sau ar trebui să dea teme este acela de a vedea dacă copiii au înțeles ceva din clasă.
Dacă eu am predat înmulțirea cu doi, dau o temă acasă care e general valabilă. Dacă nu l-a ajutat nimeni acasă, o să văd care e procentul de copii din clasă care a înțeles ce am predat. Dacă eu văd un procent mai mic de 50-60% înseamnă că trebuie să reiau ora respectivă și să pot să-i ajut pe copii.
Profesorii nu au altă metodă de a afla dacă copiii au înțeles sau n-au înțeles ce s-a predat în clasă. Și atunci le dau aceste mini teme care n-ar trebui să dureze mai mult de 10 minute în ciclu primar, jumătate de oră sau o oră în ciclurile mai mari, tocmai pentru a consolida cumva pentru cei care au înțeles, dar și pentru ca profesorul să-și facă opinie despre ce are de făcut mai departe. Asta n-ar mai trebui să fie o problemă nici pentru elev, nici pentru părinte, nici pentru profesor.
Momentan temele se folosesc ca metodă de pedeapsă și recompensă. Dacă faci temele primești nu știu ce, dacă nu ești cuminte vă dau 20 de exerciții în plus. Temele nu mai au funcția pentru care au fost inventate. Și din păcate vorbim acum despre depresie, anxietate, părinți disperați, profesori care nu mai înțeleg nimic, elevi care nu mai înțeleg nimic.
E o resursă foarte bună, o ustensilă foarte bună, dar prost folosită și înțeleasă” a declarat Gabriela Maalouf, expert parenting, pentru Aleph News.
Temele excesive pot afecta emoțional elevii?
„Evident că pot să afecteze emoțional, dacă sunt teme care să dureze mai mult decât copilul este pregătit conform vârstei, dacă sunt foarte grele și el nu știe să le facă, dar știe că va fi pedepsit pentru că nu și-a făcut tema.
Nu înțelege că de fapt e ok să se ducă cu tema cât a putut și dacă n-a putut nimic, pentru ca profesorul să înțeleagă că de fapt n-a înțeles ora respectivă. Adică, întrebarea pe care aș pune-o oricui: tu, dacă pleci de la serviciu și știi că primești ceva de făcut acasă, e o resursă foarte bună, dar prost folosită și înțeleasă. Ți s-ar dezvolta altceva decât probleme emoționale?” a declarat Gabriela Maalouf, expert parenting, pentru Aleph News.