- 1 din 4 elevi stă peste 2 ore pe telefon în timpul orelor de curs.
- Cele mai populare aplicații sunt Messenger, Instagram și aplicațiile de streaming.
- Smartphone-urile afectează procesul de învățare, sugerează studiul Seattle Children’s Research.
- Timpul total petrecut de adolescenți pe telefon ajunge la 5,6 ore zilnic.
Elevii petrec aproape o treime din orele de la școală pe telefon, arată un nou studiu. Rezultatele arată că tinerii petrec aproximativ o oră și jumătate pe telefon în timpul orelor de școală, iar 25% dintre ei depășesc două ore zilnic.
Advertisment
Ce ar trebui schimbat în timpul orelor de curs pentru a păstra atenția elevilor?
Doru Grădinaru, profesor de istorie: „Am remarcat cu toții că în ultimii ani, nu doar elevii, cât și noi adulții, suntem dependenți de telefon și ne surprindem în timpul zilei căutând prin buzunar telefonul, fără să avem un motiv anume.
Dați-vă seama ce dificil este când ne trezim la școală cu elevi care ei au avut acces la tabletă încă de la 3-4 ani și stau acasă și câte 8 ore pe zi. Din start, dacă eu interzic telefonul, devin inimicul său.
Recomandări
În primul rând, avem nevoie de ajutorul părinților. Este foarte importantă utilizarea responsabilă a telefonului mobil. Este foarte dificil să impunem noi în școală dacă nu avem și acasă o continuitate.
Pe de altă parte, ne punem întrebarea legitimă: De ce ținem minte un clip pe care l-am văzut pe TikTok acum ceva timp, poate chiar câteva luni, și nu reținem nimic dintr-un curs întreg de la școală? De exemplu, pentru că, probabil, conținutul media ne stimulează mai multe simțuri, simțul vizual, simțul auditiv. Asta înseamnă că este nevoie, clar, și de includerea tehnologiei în ora de curs, atât cât se poate, în funcție de tehnica pe care o avem la clasă și de materie de lecție, până la urmă, nu putem să includem la orice oră tehnologia.
Eu, de exemplu, am început să folosesc de mai mult timp la clasă imagini, secvențe filmate acum 100 de ani. Se potrivesc la unele lecții de la istorie. Mai proiectez hărți, portretele unor personalități. Și vă spun că elevii, clar, sunt mult mai atenți, dar, încă o dată, nu se poate face asta la orice disciplină, la orice lecție.
Până la urmă, vorbim totuși despre un mediu instituțional și nu putem să stăm să ne uităm la poze toată ora. Trebuie să asimilăm informație, trebuie să învățăm niște lucruri. Până la urmă, procesul de învățare este un proces destul de complicat și obositor. Nu putem să stăm să ne uităm doar pe poze”.
Citește și
- Tu salvezi vieți? România se află într-o criză la donarea de sânge: doar 1,7% din populația este eligibilă pentru donat
- 2025 ar trebui să mai aducă între 150 şi 250 km de drum rapid. Bogdan Alecu: „Avem în lucru deja peste 600 de kilometri de autostradă”
- Argentina părăsește OMS: Javier Milei urmează exemplul Trump
Partenerii noștri