- Digitalizarea poate crește rata de învățare cu 15-20%, conform OCDE.
- 45% dintre elevii din mediul rural nu au acces regulat la internet de mare viteză.
- Andreea: „A.I. este în top 5 tendințe în educație și remodelează toate industriile”.
- 50% dintre profesori se simt pregătiți să folosească tehnologia digitală în 2024.
- 60% dintre elevi preferă cursurile online pentru flexibilitate și acces la resurse diverse.
Cum adaptăm tehnologia la sistemul de învățământ? Trebuie ca procesul de învățare să devină mai accesibil și atractiv pentru elevi.
Advertisment
Digitalizarea educației în România a devenit o prioritate în 2024. Dacă în 2023, aproximativ 65% din școlile din România utilizau platforme educaționale online pentru predare și evaluare, în 2024 acest procent a crescut la 75%.
Provocări? Multe școli nu au echipamente IT adecvate sau acces la internet de mare viteză. Elevii pot deveni copleșiți de utilizarea continuă a tehnologiei și doar o parte din profesori se simt confortabili să folosească platformele digitale.
Recomandări
Ce provocări majore vor apărea în implementarea educației digitale pe scară largă în școlile din România?
„Provocările nu sunt puține. Cea mai importantă provocare este să ne schimbăm mindset-ul. Felul în care gândim și facem lucrurile să se schimbe în bine.
Și cu gândul mă duc repede la instrumentele digitale pentru consiliere în carieră. O broșură liberă accesibilă online în care sintetizăm aceste instrumente foarte utile pentru profesori, elevi, părinți, cadre didactice și consilieri școlari în persoană, tocmai pentru a le facilita crearea unui plan de carieră. A avea obiective încă de pe băncile școlii și în funcție de aceste obiective, pasiuni, vocații, să și creăm pașii necesari, animă mult mai bine elevul și dragul lui de a învăța, de a descoperi, de a experimenta, de a cunoaște.
Și apoi a doua provocare majoră vine de la setarea unor comportamente de creștere care să ne ducă la un fel de a gândi, de a lua decizii orientate spre viitor astfel încât copiii noștri să atingă satisfacția profesională o dată ajunși atunci. Și investiția, semințele, se pun acum pe băncile școlii.
Dacă suntem un pic mai atenți la aceste două aspecte, nu ne mai blocăm în opoziția unor profesori care să spunem că refuză acest val tehnologic, care vine cu extrem de multe oportunități”, a declarat Andreea Paul, Fondatoare INACO, pentru Aleph News.
Hai să dăm mână cu mână…
„Dacă noi ne punem spate în spate cu ce înseamnă comunitate locală, administrații publice locale, organizanții nonguvernamentale, experti din companii private, părinți, elevi inovatori, și creăm soluții în funcție de problemele fiecarei școli sau comunității în parte, sunt sigură că putem evolua împreună mult mai bine.
Mesajul pe care Inaco îl dă în acest prim început de an, este că rolul consilierului în carieră este la fel de important într-o școală, cum este rolul profesorului, cum este rolul părintelui și ,evident, toți trei așezați la aceeași masă cu elevul, în jurul căruia ne croim toți soluțiile și instrumentele ca să-i facem viața de școlar mai eficientă, mai plăcută și în care chiar elevul să-și găsească bucuria de a își croi propriul său destin profesional” a adăugat aceasta.