• Ministrul Educației spune că educația financiară va fi inclusă în economie și matematică.
  • Școlile vor putea introduce teme financiare în curriculum opțional.
  • Daniel David afirmă că educația financiară nu va fi o disciplină de sine stătătoare.

Câtă nevoie au elevii de educație financiară? Conform noilor planuri-cadru, ce vor intra în vigoare în 2026, educația financiară intră în curriculumul liceal, dar nu ca materie de sine stătătoare.

Ministrul Educației spune că va fi integrată în economie, matematică și în zona descentralizată, unde școlile vor putea alege să o includă în oferta lor. Care e scopul? Să dezvolte competențe reale. Cât de benefică este această decizie pentru elevi?

Cum ajută integrarea educației financiare în mai multe discipline?

Radu Szekely, expert în Educație: „Provocările vor ține exclusiv de modul în care este organizată materia și de modul în care vor avea acces la materialele de predare care se trateze această temă transversală.

Recomandări

IOHANNIS DEMISIONEAZĂ
CIOLACU: NU AM ȘTIUT DE DEMISIE
CE SE ALEGE DE ROMÂNIA
HAMAS SUSPENDĂ ELIBERAREA OSTATICILOR
LA MULȚI ANI, MAESTRE!
CE FILME VEZI ÎN FEBRUARIE

Inclusiv la limba română trebuie să abordăm cum se citește un contract prin care noi luăm un credit de la o bancă. Termenii și condițiile unui credit presupun cunoașterea aprofundată a unui anumit limbaj, care nu se poate face neapărat într-o disciplină separată, ci trebuie făcută transversală. Furnizarea de materiale pentru educație financiară, accesul la materiale moderne și relevante pentru copii, asta cred că va fi cea mai mare provocare. În rest, profesorii pot lega educația financiară în disciplina pe care o au fără niciun fel de dificultate, au competențele necesare”.

Citește și