Elevii foarte buni la învățătură ar putea să parcurgă doi ani școlari într-unul. Ce plan are Ministerul Educației

Ai carte, ai parte! Și bonus, poți face 2 ani de studii într-unul singur. Este metodologia propusă de Ministerul Educației pentru elevii eminenți. Proiectul este dedicat copiilor cu 10 pe linie și vine cu o serie de condiții stricte. Ce ar însemna însă această accelerare a parcurgerii anilor școlari pentru elevi?

În ce măsură testele interdisciplinare pot evalua corect capacitatea unui elev de a face față unui ritm accelerat de studiu?

„Ai carte, ai parte funciară, de aici venea expresia, e din Ardeal și se referă la faptul că ai proprietăți, ai parte. Dar sistemul comunist a dus-o în zona aceasta în care se încurajeze învățarea pentru că era o posibilitate de a depăși condiția socială. 

Și tot din sistemul comunist, foarte repede, după momentul 1990, am avut această regulă cu posibilitatea de a face 2 ani de școală într-un singur an. Dar pe atunci nu aveam atât de multă știință și nu știam că, de exemplu, copilul se poate dezvolta cognitiv accelerat, dar asta nu înseamnă că și din punct de vedere social sau emoțional este pregătit să sară acești ani foarte repede. 

De altfel, vedem în clase, clasele pregătitoare, sau ulterior pe tot parcursul școlarității, avem copii care sunt la decalaje de vârstă de 2 ani și cel puțin în zona gimnazilor și liceului, când există un an de vârstă în plus. Nu vorbim de minte, dar când există un an de vârstă în plus, 2 ani și mai multe tipuri de experiență, parcă și învățarea se așază altfel. 

Sigur, există probabil copii excepționali pe care poate îi ajută această accelerare și posibilitatea de a sări clase, dar imaginați-vă că un altfel de copil ar ajunge la 16 ani la universitate și ar colabora cu studenți care sunt altfel așezați în corpul, în sufletul și în mintea lor.

După părerea mea, sigur, s-a păstrat asta, exista și înainte, apare o metodologie nouă doar pentru că legea a păstrat prevederea legii 1 care este abrogată, dar cred că putea fi reconsiderată și renunțată la această ideie”, a declarat Daniela Vișoianu, expert în educație, pentru Aleph News.

Exit mobile version