• Raportul OCDE ne spune că elevii români fac prea multe ore de matematică: 133/an
  • Raportul OCDE ne anunță ca elevii au printre cele mai slabe rezultate din Europa la această materie
  • Mihaela Nabăr: ,, Predarea se bazează pe transfer de informații și atât.”

Elevii din România au peste 1200 de ore de matematică în primii nouă ani de școală, unul dintre cel mai ridicat număr de ore din Europa. Pe primul loc este Portugalia: peste 1800 în decursul a nouă ani, deși nu înregistrează performanțe extraordinare la această materie. Bulgaria și Coreea se află în cealaltă extremă: ele impun puțin peste 800. Multe ore, puțin knowledge. Țara noastră se află la finalul clasamentului atunci când vorbim de performanța la matematică. O cantitate mare de informații nu promite asimilarea acestora în mod eficient, spun experții în educație.

Care sunt motivele pentru performanțele slabe ale României în domeniul matematicii?

„În primul rând, matematica nu înseamnă doar calcul, ci gândire și raționament. Este vorba despre formarea unei gândiri analitice. Geometria este esențială pentru calcul, dar matematica este mult mai complexă. Este arta de a gândi. De ce să facem calcule dacă nu le folosim? Dacă nu știm cum să le aplicăm, nu ne sunt de niciun folos. Arta de a gândi înseamnă înțelegerea lumii.

Promovăm învățarea prin joc și joacă, ceea ce ar putea face matematica mai accesibilă elevilor români. Exemplele concrete, cum ar fi calcularea economiilor sau dimensiunilor obiectelor din viața de zi cu zi, ar putea schimba modul de predare.

Recomandări

CCR SUB LUPA SUA
RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
ACUZAȚII LA HOLLYWOOD
BURNETT E EMISAR ÎN UK
NEGOCIERI APROAPE GATA

Schimbarea modului de predare este esențială. Am pregătit mulți ani elevi pentru olimpiadele naționale și internaționale, câștigând 84 de medalii internaționale. România era lider mondial în matematică, urmată de China și Rusia. În acea perioadă, SUA nu erau încă pe harta competițiilor.

Se punea accent pe gândirea mentală și vizualizarea mentală, nu pe calculul efectiv. Am întâlnit un psiholog chinez, Xi Jinping, care a realizat experimente interesante cu gemeni. Un set de gemeni a fost martor, iar celălalt set a participat la experiment. Aceștia trebuiau să rezolve probleme de vizualizare mentală cu poliedre colorate diferit.

După doi ani, gemenii trebuiau să reconstruiască poliedrele și s-au observat diferențe semnificative în IQ-ul celor care au participat la experiment, cu o creștere de 30 de puncte. Testele genetice au arătat diferențe cromozomiale pe cromozomii 2, 3, 5, 12 și 15.

Concluzia este că trebuie schimbat modul de predare a matematicii. Matematica nu se rezumă la calcule, ci dezvoltă inteligența și capacitatea de înțelegere, fiind vorba despre logică și reprezentare mentală”, a declarat pentru Aleph News Florin Colceag, expert în educație.

Citește și