- Elevii pasionați de robotică, de la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, construiesc roboți cu care se înscriu și câștigă în competiții.
- Lipsa unor fonduri suplimentare alocate proiectelor limitează însă posibilitatea de extindere a creativității elevilor în ce privește construirea de roboți.
- Cel mai nou robot creat de echipa Soft Hoarders a Colegiului „Frații Buzești” din Craiova i-a adus locul al doilea la competiția națională „First Tech Challenge”, organizată de asociația Nație prin Educație.
Ai auzit, probabil, de nenumărate ori, expresia „teoria ca teoria, dar practica ne omoară”. În școala românească de azi, lipsa finanțării este cea care îi ține pe loc pe elevii și profesorii talentați. La Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, elevii nu doar că știu să pună în practică noțiunile învățate, dar au și idei creative. În ultimii ani ei au dezvoltat roboți care ar putea deveni realitate, dacă cineva ar investi în dezvoltarea acestor proiecte.
„Scopul robotului de anul acesta este de a aduna bile și cuburi de teren și de a le plasa pe cele două turnulețe (…). Robotul nostru e format din trei mari părți foarte importante: mecanică și proiectare 3D, de la proiectarea și imprimarea pieselor acestuia și până la imprimare, dar și programare”, a spus unul dintre elevii care au lucrat la proiect.
Acesta este doar un robot de competiție. Cel mai nou robot creat de echipa Soft Hoarders a Colegiului „Frații Buzești” din Craiova i-a adus locul al doilea la competiția națională „First Tech Challenge”, organizată de asociația Nație prin Educație.
Robotul este realizat cap-coadă de cei 15 elevi care fac parte din echipă.
„Din nevoia de a face robotul cât mai performant și din nevoia de a avea piese custom, făcute exact pentru ce avem noi nevoie, care nu se găsesc pe piață, folosim o imprimantă 3D pentru a confecționa aceste piese. Cum ar fi mecanismul de ruletă, care e confecționat în totalitate din imprimante 3D”, a explicat programatorul Soft Hoarders Mihai Stamatescu.
Elevii din echipa Soft Hoarders au realizat însă și roboți care și-ar putea găsi locul în viața reală. O bicicletă electrică autonomă, cu panouri solare sau un robot care ar putea duce medicamente la patul pacienților cu COVID. Elevii nu au avut însă bani să le transpună în realitate.
„În fiecare an, fiind o temă nouă, trebuie să ne adaptăm și lipsa fondurilor își face simțătă prezența, așa că îi demontăm și facem alți roboți”, a spus Bogdan Văduva, membru al echipei de robotică Soft Hoarders.
„Este vorba despre mai multe proiecte, proiecte care au arătat și continuă să arate că se poate și în România, se poate și la niște simpli liceeni să vină cu niște concepte valide. Ca aceste lucruri să ajungă realitate ar fi nevoie de foarte multă susținere și de foarte multe parteneriate. Practic, noi suntem acei inițiatori, cei care aduc ideile”, a spus coordonatorul echipei de robotică Mihnea Stamate.
Nici școala nu-i poate ajuta prea mult să investească în cercetare, îți explică Ileana Didu, directorul Colegiului „Frații Buzești”. Însă, elevii din echipa de robotică devin mentori pentru alți elevi care vor să descopere tainele acestui domeniu.
„Există oameni de bine, există sponsorizări (…). Noi, ca școală, prin asociația părinților, ne ocupăm într-o mare măsură, dar într-o mică măsură cu fondurile respective”, a spus directoarea Colegiului Național „Frații Buzești” din Craiova Ileana Didu.