Evaluarea Națională continuă cu proba la matematică. Care este rolul acestor testări?

  • Elevii din clasele a VI-a suțin proba la matematică
  • Aceste evaluări sunt utile pentru ca profesorii să poată observa pierderile generate de peste un an de epidemie
  • Cătălin Ciupală, profesor de matematică din Brașov, spune că i-a fost greu să-i facă pe elevi să înțeleagă noțiunile noi

Evaluarea Națională continuă cu proba la matematică. Elevii de clasa a VI-a au început examenul de la ora 11. Dacă la limba română, predarea online a fost poate mai ușoară, la matematică lucrurile au stat cu totul altfel.

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul Național Andrei Șaguna din Brașov, spune că i-a fost greu să-i facă pe elevi să înțeleagă noțiunile noi, ținând cont că fiecare era în casa lui, în fața laptopului. Totodată, admite că va fi îngăduitor cu fiecare elev, indiferent de rezultatul pe care îl va obține la această probă, pentru că matematică fără explicații față în față nu se poate face ca la carte. Nu îi va descuraja pe elevi, ci dimpotrivă, îi va susține.

Georgiana Ene, mama Emei, spune că cele mai multe teme le-a făcut cu Ema la matematică. Nu înțelegea nimic din orele online. Cum făceau? Reluau exercițiile pas cu pas ca să înțeleagă de ce profesorul a ajuns, de exemplu, la rezultatul 30. Zi de zi, făceau asta.

Pentru ce sunt utile aceste evaluări la clasa a VI-a?

Pentru ca profesorii să poată observa pierderile generate de peste un an de epidemie. Numai așa pot să vadă unde și cât a pierdut fiecare elev. Rolul acestor testări este de a-i informa pe părinți și elevi despre stadiul competențelor evaluate. Nu se fac publice aceste rezultate.