Evoluția școlilor de-a lungul pandemiei. Țările care au reușit să mobilizeze resurse suplimentare

  • 1,5 miliarde de elevi din 188 de țări au fost departe de școli
  • Japonia a angajat 84.900 de persoane noi în școli
  • Slovacia a crescut salariile profesorilor

Când vrei să evoluezi, nu uita să te evaluezi. Pe acest principiu, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică a colectat statistici pentru a urmări evoluția școlilor de-a lungul pandemiei.

Potrivit raportului, anul trecut, 1,5 miliarde de elevi din 188 de țări au fost departe de școli. Țările cu cea mai scăzută performanță la PISA au avut tendința de a-și închide complet școlile. E nevoie urgentă să se dezvolte capacitatea profesorilor de a preda online și să se continue eforturile de a avea o infrastructură orientată spre învățarea la distanță.

Profesorii continuă predarea digitală și colaborează mult mai bine cu elevii. Și-au însușit abilități noi. Sunt țări care au reușit să mobilizeze resurse suplimentare. De exemplu, Japonia a angajat 84.900 de persoane noi în școli, iar Republica Slovacia a crescut salariile profesorilor.

Au fost folosite diferite strategii de sprijin pentru redeschiderea școlilor, precum schimbarea spațiilor, amenajarea de clase în aer liber, reîntoarcerea treptată pe grupe de vârstă, vaccinarea profesorilor. În plus, a fost acordat profesorilor sprijin psihosocial și emoțional, iar 65% dintre țări au crescut bugetul pentru educație.

Însă, din păcate, la noi nu s-a întâmplat acest lucru. Elevii din clasele 1-12 afectați de închiderile de școli s-ar putea aștepta la venituri cu 3% mai mici pe parcursul întregii vieți pentru fiecare trei luni de timp de învățare efectiv pierdut.