• Începând cu 13 mai, peste jumătate de milion de elevi din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se pregătesc pentru sesiunea de evaluări naţionale.
  • Probele vor acoperi următoarele discipline: limba română, matematică, ştiinţe ale naturii şi limba maternă, fiind elaborate conform standardelor impuse de CNPEE.
  • Rezultatele individuale nu vor fi făcute publice, fiind utilizate exclusiv pentru îmbunătăţirea calităţii învăţământului şi elaborarea rapoartelor interne ale şcolilor.

Luni, 13 mai, peste jumătate de milion de elevi din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor fi implicaţi în sesiunea de evaluări naţionale, potrivit site-ului Ministerului Educaţiei. Aceste evaluări, care vizează competenţele fundamentale la limba română, matematică, ştiinţe ale naturii şi limba maternă, pentru elevii din minorităţile naţionale, reprezintă un moment crucial în parcursul şcolar al elevilor.

Astfel, evaluarea competenţelor fundamentale pentru elevii clasei a II-a începe pe 13 mai cu probele de Limbă şi comunicare – scris, Limba română şi Limba maternă pentru elevii minorităţilor naţionale. Marţi, 14 mai, sunt programate probele de citire pentru Limba română, respectiv Limba maternă, iar pe 15 mai elevii susţin probele de matematică şi ştiinţe ale naturii. Vineri, 17 mai, elevii minorităţilor naţionale vor susţine ultima probă a sesiunii, Limbă şi comunicare – scris-citit – Limba română pentru minorităţile naţionale.

Pentru elevii din clasele a IV-a, evaluările se vor desfăşura în intervalul 21-23 mai pentru limba română (21 mai), matematică (22 mai) şi limba maternă (23 mai), iar pentru elevii claselor a VI-a, probele vor avea loc pe 28 şi 29 mai, pentru Limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe ale naturii.

Recomandări

NASRALLAH MOARE
NATO FACE ZID ANTI RUSIA ÎN FINLANDA
IDF ATACĂ HEZBOLLAH
PROMISIUNILE KAMALEI
CUM PROMOVĂM TURISMUL
PE UNDE CIRCULI

Aceste evaluări, elaborate conform standardelor impuse de Centrul Naţional pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au ca scop evaluarea nivelului de pregătire al elevilor şi identificarea eventualelor nevoi de intervenţie pentru îmbunătăţirea calităţii învăţământului. Testele au un nivel mediu de dificultate, fiind similare cu cele din anii anteriori. Durata alocată este de 30 de minute pentru elevii claselor a II-a şi de 60 de minute pentru cei din clasele a IV-a şi a VI-a.

Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu sunt făcute publice şi nu se înregistrează în catalogul claselor, fiind utilizate exclusiv pentru elaborarea rapoartelor interne ale unităţilor de învăţământ şi pentru îmbunătăţirea procesului de predare-învăţare.

Citește și