• A.I. selecta și interzice cărțile din biblioteci în Iowa care nu sunt adecvate vârstei.
  • Unii părinți, profesori și elevi sunt îngrijorați de impactul A.I. asupra educației.
  • Experții cred că AI poate fi un instrument necesar pentru învățământul secolului 21.

Inteligența Artificială ia cu asalt și sistemul de învățământ. În statul american Iowa, AI alege ce cărți să rămână în bibliotecile școlare și ce cărți nu ar trebui să fie citite de elevi.

Maria Alexa, elevă din clasa a 11-a, spune că AI nu poate înlocui un profesor, dar poate fi un instrument util pentru educaţie.

,,Consider că implementarea AI în școlile din România este o idee care trebuie experimentată, deși clar nu poate înlocui interacțiunea umană. Prezintă numeroase avantaje. Spre exemplu, AI poate modela un proces de învățare unic pentru fiecare elev în funcție de nevoile sale. Această experiență de învățare interactivă va spori și interesul elevilor și îi va ajuta să înțeleagă orice concept mai bine”.

Recomandări

A.I. NEWS
ULTIMATUM PENTRU HAMAS
CÂT INVESTESC PARTIDELE ÎN PROPAGANDĂ
UNDE MERGE REGELE CHARLES
MACRON A IEȘIT LA ATAC
FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID

În România, în special în mediul rural, sunt multe şcoli lipsite de utilităţi esenţiale şi programele şcolare sunt învechine, dar  o chestiune de timp până când profesorii se vor învăţa cu AI, spune Luminiţa Bălăşoiu, director şcoală privată.

,,Elevii sunt pregătiți, poate chiar mai pregătiți decât profesorii, poate că acolo ar trebui să lucrăm puțin. Să facem mai multe cursuri de dezvoltarea competențelor pe partea tehnologiei cu profesorii. Să le arătăm, de fapt, beneficiile cu care aceasta poate veni. Repet, ca instrument și ca ajutor pentru activitatea la clasă. Nu suntem la nivelul Americii la acest nivel, mai avem un pic de luptat până să ajungem la acel nivel”

Elena Lotrean, expert în educaţie, susţine că AI este absolut necesar în învăţământul secolului 21.

,,Sunt multe lucruri care pot fi adăudate și schimbate. În primul rând avem nevoie de o mentalitate cu deschidere spre tehnologie, spre felul în care să o folosim astfel încât să ne ajute și să nu ne încurce”.