- Pe măsură ce chatbotii AI precum ChatGPT devin mai populari, mai mulți profesori încep să se îngrijoreze că elevii sau studenții le vor folosi pentru a copia la teme și examene scrise.
- Un profesor de la Universitatea din Maryland a început să utilizeze un software care generează întrebări de examen oral personalizate pentru fiecare student.
- Alte universități au început să integreze tehnologia de recunoaștere vocală în evaluări pentru a detecta dacă studenții citesc de pe un script.
Pe măsură ce chatbotii AI precum ChatGPT devin mai populari, mai mulți profesori încep să se îngrijoreze că elevii sau studenții le vor folosi pentru a copia la teme și examene scrise. Ca răspuns, unii învățători explorează metode alternative de evaluare, cum ar fi examenele orale… cu o tehnologie nouă.
„România are o dimensiune etică în noul profil al absolventului pus în dezbatere, care cumva poate să direcționeze elevul spre a înțelege că își face rău dacă dacă își fură examenele sau alte forme de evaluare”, a spus Bogdan Rațiu, profesor de română.
Un profesor de la Universitatea din Maryland a început să utilizeze un software care generează întrebări de examen oral personalizate pentru fiecare student.Software-ul elimină posibilitatea de copiere și îi oblige pe studenți să demonstreze oral că au înțeles materia.
Alte universități au început să integreze tehnologia de recunoaștere vocală în evaluări pentru a detecta dacă studenții citesc de pe un script.
„E nevoie de o documentare mai clară asupra modului în care se poate utiliza, de exemplu, ChatGBT, în ore. Există cărți în acest moment publicate în străinătate, care ne explică modul în care se poate face o documentare, modul în care poți să îi ajuți pe pe elevi să învețe mult mai rapid, inclusiv programare, limbi străine. Ceea ce e foarte important de subliniat este că nu trebuie să ne fie frică de faptul că avem acest ajutor, ci, din contră, să mizăm pe procese cognitive mult mai ridicate”, a mai spus Bogdan Rațiu.