ISMB recomandă scurtarea orelor online pentru un randament mai bun

  • Învățarea online necesită mai multă concentrare din partea elevilor
  • Profesorul trebuie să interacționeze mai des cu elevul
  • Pentru ca elevii să dea randament, orele online trebuie să fie mai scurte

Nu-i ușor să înveți în online: necesită mai multă concentrare, mai ales când sunt multe ore consecutive, în fața unui laptop, fără o pauză.

ISMB: Recomandăm să se micşoreze orele în online pentru ca elevii să dea randament

Mulți sunt de acord cu ideea că la orele online, este bine ca elevii să-și deschidă camera, să fie activi, să pună întrebări. Însă și profesorii au responsabilități: să folosească tabla, să se asigure că elevii au înțeles, să le dea proiecte copiilor.

Mihaela Dinu, psiholog: Cei mici nu pot să fie atenţi la ore mai mult de 30 de minute. Elevii în pauze să se ridice de pe scaun, să se destindă
Andrei Ţucan are zece ani. Este în clasa a III-a şi recunoaşte că abia mai face faţă orelor online. De ce? Nu se poate concentra aşa cum trebuie de acasă.

Andrei Gabriel Ţucan, elev, 10 ani, clasa a III-a: „Acasă nu pot, deloc! Când sunt la mami la muncă reuşesc mai bine să mă concentrez, dar nici chiar aşa de bine pentru că am un coleg care mereu îşi lasă microfonul pornit. Intru online, îmi ia vreo 5 minute să-mi găsesc doar caietele. Uneori uit ce trebuie să scriu. Când mor de foame, atunci îmi închid camera şi mă duc în bucătărie să-mi iau ceva de mâncare. Sau mă mai duc în dormitor când nu mai am baterie la telefon”.

Psihologul Mihaela Dinu spune că este normal ca cei mici să nu se poată concentra atâtea ore consecutive.Şi mai ales dacă pauza nu este luată ca la carte.

Mihaela Dinu, psiholog ”Salvaţi Copiii”: Aş propune ca pentru clasele I-IV să nu fie perioade mai lungi de 30 de minute, fără pauză de 10 minute, chiar un sfert de oră. Pauza însemnând să se ridice din faţa ecranului, să privească pe geam, să bea o gură de apă, să se mişte prin casă. Dacă vorbim de copiii mai mari, din cilclul liceal, atunci pot fi 50 de minute de activitate. Având în vedere că ecranul în această perioadă nu mai are doar funcţia aceea ludică, ci începe să capete din funcţia cognitivă, cea de învăţare, atunci puterea de concentrare scade.

Tocmai ca elevii să dea randament la orele online, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Bucureşti recomandă ca orele să fie mai scurte.