• La şcoala din comuna Borşa judeţul Cluj nu a ajuns nicio tabletă de la minister
  • Din cei 125 de elevi, aproape 30 nu au laptop sau calculator, iar profesorii le predau lecţia la telefon
  • Psihologul Daniel David spune că şcoala online ar putea să le afecteze elevilor din clasele pregătitoare procesul de învăţare

La sat știi că nu e ca la oraş, iar în vreme de pandemie acest lucru se vede cel mai bine în şcoli. Uitaţi de minister, la Şcoala Gimanzială din comuna Borşa, judeţul Cluj, directorul s-a dat peste cap să găsească cele mai bune soluţii ca toţi cei 125 de elevi din şcoala lui să aibă acces la educaţie.

Directorul repară laptopurile stricate, merge acasă la elevi să le explice cum să folosească platforma, iar celor care nu au calculatoare, le trimite fişe de lucru. Aici nu toţi copiii au acces la internet, iar tabletele promise de minister încă nu au ajuns.

Paul Ciprian Varga, director Şcoala Gimnazială comuna Borşa: „Problema principală este conectarea la internet. Avem internet, funcţionează relativ bine doar că sunt şi pauze, pene de internet. În momentul acela tot ce ne-am propus pe ziua respectivă se dă peste cap. În perioada martie-mai, domnii învăţători făceau la telefon lecţii cu copiii şi nu pot să îmi imaginez cât este de greu. La momentul acesta nu am primit nicio tabletă de la Minister”.

Pentru peste 25 de elevi profesorii predau lecţii prin telefon. Nici cei care au laptop sau calculator nu scapă de provocările zilnice la şcoala online.

Recomandări

ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

Loredana Potra, mamă: „Trebuie să fii tot timpul cu ea. Avem şi tabletă, dar pe telefon e mai uşor. Probleme cu internetul sunt mai tot timpul. E greu. E mult mai bine la şcoală.“

Internetul cade aproape mai tot timpul, iar programul elevilor este dat peste cap.

Alexandru Pașca: „Provocarea numărul unu a fost accesul copiilor la dispozitive şi apoi la internet.

Reporter: Credeţi că învaţă elevii la fel de mult cum învăţau când veneau fizic la şcoală?

Alexandru Pașca: „Părerea mea personală e că nu.”

Pe termen lung, celor din clasele pregătitoare, şcoala online ar putea să le afecteze procesul de învăţare, spune psihologul Daniel David.

Daniel David, psiholog: „Pur şi simplu cursurile clasice s-au pus pe internet şi aceasta este o mare greşeală. Dacă mergem pe grupurile de vârstă cred că cei care sunt în clasele 1-4 vor avea cel mai mult de suferit. Pentru că profesorul are un rol fundamental de model de mediator între elev şi conţinutul cunoaşterii, ori cei din clasele 1-4 nu au apucat încă să interacţioneze foarte mult cu profesorii cu învăţătorii astfel încât faptul că îi punem să facă educaţie online ar putea să le afecteze procesul de învăţare.”