• Adolescence va fi integrat în procesul educațional prin secvențe selectate și materiale pedagogice.
  • Decizia reflectă preocuparea autorităților față de impactul negativ al rețelelor sociale asupra adolescenților.
  • Acest lucru marchează un pas important în adaptarea educației la noile provocări digitale.

Mini-seria Netflix „Adolescence”, care abordează influențele toxice și misogine la care sunt expuși tinerii online, va fi folosită ca material didactic în școlile din Franța, începând cu clasa a opta, a anunțat duminică ministrul Educației, Élisabeth Borne. Decizia vine pe fondul îngrijorărilor tot mai mari legate de impactul negativ al conținutului online asupra adolescenților și al creșterii fenomenului de misoginie și violență în rândul tinerilor.

Potrivit Ministrului Élisabeth Borne, producătorul serialului a cedat drepturile de difuzare Ministerului Educației, care va pune la dispoziția elevilor cinci secvențe educaționale extrase din mini-serie. Acestea vor fi însoțite de materiale pedagogice și vor putea fi vizionate începând cu clasa a patra, sub îndrumarea cadrelor didactice. „Secvențele sunt foarte reprezentative pentru violența care poate exista în rândul tinerilor și pot fi vizionate cu sprijin pedagogic”, a precizat Borne.

Specialiștii în educație și protecția copilului consideră că introducerea unor astfel de materiale în școli este o măsură necesară pentru prevenirea violenței și a discriminării de gen. Serialul a fost apreciat pentru realismul cu care abordează subiecte sensibile precum radicalizarea online, cultura „incel” și presiunea socială asupra tinerilor. Ministerul Educației din Franța speră ca această inițiativă să stimuleze discuțiile între elevi și profesori, dar și între elevi, contribuind la dezvoltarea gândirii critice și a empatiei.

Recomandări

RĂZBOI TOTAL
3 RĂZBOAIE CU RISCURI
S-A RĂZGÂNDIT IRANUL?
SE PREDĂ IRANUL?
ROMÂNIA NU ARE PREMIER
TRUMP DĂ OCHII CU G7

Decizia Franței reflectă o preocupare la nivel european privind creșterea influenței negative a rețelelor sociale asupra adolescenților și necesitatea unor măsuri educaționale pentru a contracara aceste fenomene. Potrivit datelor oficiale din Marea Britanie, 83% dintre omuciderile comise de adolescenți în ultimul an au implicat arme albe, iar experții atrag atenția asupra legăturii dintre consumul de conținut misogin online și comportamentele violente din viața reală.

Astfel, „Adolescence” devine un instrument-cheie în eforturile autorităților franceze de a combate misoginia și violența în rândul tinerilor, marcând un pas important în adaptarea educației la provocările erei digitale.