• Modernizarea conținuturilor poate fi singura reformă fără opoziții majore din partea profesorilor și părinților.
  • Învățarea practică și corelată între discipline ajută elevii să aprofundeze informațiile, nu doar să memoreze pentru examene.
  • „Dresajul” pentru teste nu dezvoltă gândirea critică și capacitatea de efort cognitiv intens.
  • La 22-23 de ani, e copleșitor să gestionezi singur o clasă cu așteptări mari.
  • Fără formare și sprijin financiar, meseria devine imposibil de susținut.

„Materiile sunt bune, predarea nu e eficientă” crede Ministrul Educației, Daniel David. Noul Ministru a declarat că nu vede drept soluție introducerea unor materii noi în programă. El ar prefera să se concentreze pe îmbunătățirea metodelor de predare pentru materiile deja existente. În opinia lui, problema o constituie metodele de predare, care nu sunt suficient de eficiente, şi manualele, care nu sunt suficient de prietenoase cu elevii, deși au conţinut bun.

Ministrul Educației a avertizat că „problema noastră majoră, după mine, ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit”.

„Estimarea specialiștilor este că Daniel David va aduce mai multă temeinicie, profunzime în opiniile pe care rostește și în măsurile pe care le ia în Ministerul Educației, mai ales dacă va avea șansa unui mandat mai lung. Câteva luni nu vor fi suficiente. În mod deosebit, dezbaterea este pentru ceea ce se întâmplă în gimnaziu și liceu și chestiunea este că nu se produce o învățare de profunzime, temeinică și, mai ales, în concurență cu tehnologia nu se mai produce aprofundarea conținuturilor care există în manuale. În discuție este faptul că sunt prea multe conținuturi, profesorii aleargă prin disciplină și apare, ca măsură a sistemului, dresajul pentru examenul de clasa a III-a”, a spus Daniela Vișoianu, expertă în educație, la Aleph News.

Recomandări

„SCUZE, VOLODYA, NU SUNT EU”
BIDEN VINE CU SANCȚIUNI
O ALTĂ COINCIDENȚĂ?
O NOUĂ CRIZĂ POLITICĂ?
BOX OFFICE-UL DE WEEKEND
ROMÂNIA E ÎN TOP

Citește și