Mircea Miclea, despre raportul „România Educată”: „S-a creat un document încât să nu poată fi criticat concret”

  • Mircea Miclea: Este un document care are funcția de a promova un anumit politician.
  • Mircea Miclea: În plus este un limbaj stufos și inadecvat.
  • Mircea Miclea: Noi am confundat învățământul online cu streaming-ul.

România e repetentă la Educație. Cu miniștri de resort care mai de care mai incompetent, nu e de mirare că suntem atât de departe de tot ce înseamnă Educație și Învățământ. După un an de școală-hibrid, culegem roadele: copii cu depresii, profesori dezinteresați. La BAC, o lucrare evaluată de patru evaluatori diferiți primește patru note diferite. “Strigător la cer!”, comentează ministrul Educației. Anormalități și copii bulversați. Profesorul Mircea Miclea, invitatul lui Marius Tucă, îți spune despre competenți și incompetenți în sistemul de Educație românesc. Unul dintre puținii cu soluții concrete și imediate pentru ca Educația să fie repusă pe picioare.

Raportul „România Educată”

Mircea Miclea: „Avem datoria să spunem ce gândim. Eu cred că acest document trebuie analizat la două niveluri. La un prim nivel, un nivel politicianist. Al doilea nivel, un document al soluțiilor. Din păcate este mai degrabă un document politicianist decât document al soluțiilor cum pretinde. Dimensiunea politicianistă, este un document care are funcția de a promova un anumit politician, de a promova o anumită atitudine politica favorabil acestui politician și celor care sunt în jurul. Domnul premier aproape ca și-a exprimat opinia ca pe vremuri… Pentru că în timpul mandatului său are această șansă de a implementa acest proiect. Aș merge pe chestiuni concrete, ca sa nu fiu la fel de vag. Să argumentez puțin. S-a creat un document în așa fel încât să fie atât de vag și ambiguu să nu poată fi criticat concret”

Marius Tucă: „Începe să mă enerveze precizia dumneavoastră chirurgicală cu care operați în sistemul de educație”

Mircea Miclea: „În plus este un limbaj stufos și inadecvat. La finalul acestui document, sunt unele soluții care sunt mai concrete, aș putea spune chiar bune. Întrebarea este vor putea fi aplicate vreodată? O măsură care este scrisă acolo este ca la fiecare 500 de elevi să fi un consilier școlar. Cum se implementează? Trebuie să formezi personalul respectiv. Îți trebuie banii, îți trebuie deschidere că să angajezi în sistemul public. Mereu se face apel la PNRR. PNRR nu este nici măcar aprobat”

Mircea Miclea: „Noi am confundat învățământul online cu streaming-ul

Mircea Miclea: „Noi am confundat învățământul online cu streaming-ul. Dacă îmi cădea netul când țineai lecția, la revedere. E ca în învățământul clasic. Dacă nu vin la oră când predați lecția cercul, am pierdut lecția cercul. Să reproduci așa ceva în plină tehnologie digitală este o prostie. O rulezi până înțelegi. Pot să ai mai multe variante de lecție. Pot să ai o variantă pentru elevii cu potențial normal, pentru cei supradotați”

Mircea Miclea: „Cum se construiește un document de acest gen care încearcă să acopere niste soluții aș spune mediocre sub o orchestră de voci. O prostie spusă de 10k de oameni de rămâne o prostie. Faptul că a fost consultate mii de oameni acolo nu înseamnă că adevărul vă triumfa. Încă mai sunt oameni extraordinari în sistem. Prin calitățile lor pot compensa prostia sistemului”

Mircea Miclea: „Soluțiile de fond sunt soluții de mecanisme, nu de persoane. Persoanele au capacitatea lor limitată, au oboseala zilei, au grijile zilei de mâine. Nu poți să te bazezi mereu că niște indivizi excepționali pot salva sistemul de învățământ. România analfabeților funcționali până la România educată, aș spune România analfabeților politici”