Mircea Miclea, despre școala online: „Ar trebui să le înregistreze lecțiile și puse pe o platformă”

  • Mircea Miclea, fostul ministrul al Educației, îți spune cum ar trebui să arate şcoala online.
  • Mircea Miclea: Trebuie dați bani pentru ca elevii să recupereze prin meditații plătite de stat ceea ce au pierdut online.
  • Mircea Miclea: Profesorii ar trebui să le înregistreze lecțiile, ulterior orice copil să le acceseze.

Invitat la „Marius Tucă Show”, profesorul Mircea Miclea, fostul ministrul al Educației, ne spune cum ar trebui să arate şcoala online, dacă funcţionează sau nu în prezent, în România. Cum ar putea duce această situaţie la o schimbare majoră a sistemului de educaţie în ţara noastră?

Fostul ministru al Educaţiei ne vorbeşte şi despre cum ar trebui să arate noul buget al Educaţiei anul viitor. Psihologul Mircea Miclea ne spune, cu optimism, că vom trece şi de această pandemie, omenirea având momente şi mai grele în istoria ei. Cum facem să rămânem sănătoşi în urma unor crize?

„Puterea te face să crezi că nu mai e nevoie de adevăr”

Mircea Miclea: „Mi-e greu să cred că vreun guvern o să dea 6% pentru educație. În condițiile astea, mi-e greu să cred că țara asta o să aib vreun viitor. Aș relua testările în școli, aș redeschide școlile.Puterea te face să crezi că nu mai e nevoie de adevăr. Mi se pare aberant să închizi o școală în condițiile în care ai un procent de 3 la mie. Ai închis școala chiar dacă ai avut zero cazuri. Un birocrat a decis că la 3 la mie se închid școlile chiar dacă acolo au fost zero cazuri. Ar trebui un buget pentru câteva măsuri urgente. Un buget remedial, pentru că trebuie dați bani pentru ca elevii să recupereze prin meditații plătite de stat ceea ce au pierdut online. Marea Britanie a dat 1 mld și jumătate pentru vara trecută. Probabil cred că suntem mai deștepți decât ei. Să facem un adevărat învățământ online. Forma actuală a învățământului didactic este complet insuficientă pentru cerințele de acum. Salarizare diferențiată a profesorilor. Sunt profesori care-și dau toată străduința, îi ajută pe copii, fac tot ce pot și sunt profesori care dau teme cu ghiotura. E cazul să se vadă diferențele dintre profesori.”

„Cred că e o conjuncție de interese care bate orice evidențe. Simt că nu mai au nicio obligativitate. Este o lipsă de interse pentru pregătirea elevilor”

Mircea Miclea: Școlile private au făcut presiuni să se reia școala. Despre anxietatea părinților care-și maschează frica prin alibiul că susțin o hotărâre guvernamental greșită (școala online) și prin asta oferă susținere unei decizii greșite.

Ce trebuie să facă părinții și profesorii?

Mircea Miclea: „Aș lua pe niveluri. Ce ar trebui să facă ministerul: să selecteze profesorii din această țară, să le înregistreze lecțiile, să adauge scheme, exemple, contraexemple și fac o lecție multimedia mode. Acele lecții sunt puse pe platforma online și orice copil va putea s-o acceseze oricând. Ministerul mai poate să mai facă un lucru: Autonomia totală a școlilor. Ministerul a venit și a dat constrângeri (3 la mie), după care a zis că au mână liberă să decidă. Profesorul nu e angajatul școlii, e angajatul ministerului. Profesor slab / profesor bun – comparație – imposibilitatea de a angaja. Îi legi de mâini și de picioare și le spui “sunteți autonomi”. Educația structurată ajută copilul să acumuleze informație. Creativitatea și inovația nu se pot face dect în condițiile acumulării de cunoștințe și informație. Dezordinea din jur trebuie contracarată de ordine.”

Marius Tucă: De 30 de ani directorii de școală și inspectorii sunt numiți politic

Mircea Miclea: „La școală nu suntem la loisir. Unele lucruri trebuie să fie în capul nostru, chiar dacă le găsim și pe google. Eu, ca să îneleg cum funcționează o diagramă, trebuie să am cunoștințele necesare. Sistem de bază de cunoaștere – esențial. E o aberație să crezi că poți să dezvolți creativitatea și imaginația fără cunoștințe.”