• 11 elevi de la Liceul de Deficienţi de Auz Cluj-Napoca se pregătesc online pentru bac
  • Profesorii folosesc limbajul mimico-gestual şi predau lecţii de consolidare a pronunţiei sunetelor emise
  • „Terapia online este eficientă acum, dar nu poate substitui terapia faţă în faţă“, spune un profesor

Și ei trebuie să se adapteze noii realități. Peste 40 de elevi de la Liceul pentru Deficienţi de Auz Cluj-Napoca învaţă online de acasă, unii folosind limbajul mimico-gestual. 11 dintre ei sunt în clasa a XII-a şi dau bacul anul ăsta, iar dacă te întrebi cum reușesc să învețe, la limba şi literatura română pregătirea se face prin alternarea diferitelor modalităţi de comunicare în mediul virtual. 

„Nu-i putem lăsa pe absolvenţii noştri să treacă prin dezamăgirea de a nu valida munca lor de 8 sau 12 ani. Facem eforturi mari pentru a-i ajuta să rămână mobilizaţi, să evite regresul“, a spus Gabriela Chirteş, profesoară de limba română.

Cursurile online sunt și pentru elevii de la Liceul de Deficienţi de Auz, care au implant cohlear şi proteze auditive. Ei au lecţii de consolidare a pronunţiei sunetelor emise în perioada cât au fost la şcoală, de continuare a reabilitării auditiv verbale, de exersare a pronunţiei sunetelor în cuvinte, dar şi antrenamente auditive. 

Recomandări

ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
EUROPA ÎNVINGE CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

„Dacă ar trebui să fac o comparaţie între cele două tipuri de terapii, din punct de vedere al eficienţei, aş spune că terapia online este eficientă acum, în situaţia creată de epidemie, dar ea nu poate substitui terapia desfăşurată faţă în faţă cu copilul“, mărturisește un profesor psihopedagog.