• Scenariul preferat de Ministerul Educaţiei pentru începutul anului şcolar este ca două săptămâni să se înveţe acasă, două, la şcoală.
  • Cristina este profesor de română şi ne-a spus că aceasta este o variantă greu de pus în practică.
  • Lipsa profesorilor se simte la fiecare plan pe care şefii din educaţie îl pregătesc.

Scenariile pe care Ministerul Educaţiei le ia în calcul pentru începutul anului şcolar, îi dă fiori Cristinei, profesor de limba română, în Capitală.

Deja se gândeşte cum îşi va împărţi elevii la ore şi de unde se vor găsi profesori care ar putea să vină în completarea ei.

Profesoara ne-a explicat că scenariul ministerului ca elevii să înveţe două săptămâni acasă şi două la şcoală ar avea efecte „devastatoare”.

Recomandări

S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
SISTEMUL „TYCHE" ÎȚI PUNE DIAGNOSTICUL
CE FACI CU CEL MIC ÎN MINIVACANȚĂ?
DRULĂ PROPUNE MĂRIREA NOTELOR LA BAC
UE VREA NOI REGLEMENTĂRI PENTRU TIKTOKLITE
TÎLVAR VREA OBUZIERE DIN COREEA DE SUD

„Sistemul acesta va transmite multor copii ideea că se învaţă două săptămâni şi două săptămâni vor avea vacanţă.

Avem nevoie să dublăm numărul profesorilor, în anumte şcoli, în special în şcolile urbane.

Acest scenariu ar fi trebuit să înceapă cu câteva luni în urmă.

La română sunt 200 de candidaţi, în fiecare an, şi niciun post. Oamenii aceşti sunt, mai degrabă, descurajaţi să se înscrie la concurs”, a mărturisit Cristina Tunegaru, profesoară de Limba Română.

„Vom realiza cursuri de formare pentru profesori în această perioadă, tocmai pentru a îmbunătăţi ceea ce s-a făcut până acum”, declară Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării.