Platformele online le dau bătai de cap studenților: „Ba nu se aude, ba se aude foarte întrerupt”

  • Majoritatea studenților din România învață exclusiv online
  • Ei folosesc platforme precum Microsoft Teams, Google Meet și Zoom
  • Predarea din prima săptămână nu a fost eficientă, au existat probleme de conectare

Știi care sunt cuvintele la auzul cărora studenții tresar în perioada asta?
Îți spun eu: Teams, Zoom și Google Meet.

Raluca Scurtu e studentă la jurnalism în Cluj și spune că platformele le cam dau bătăi de cap.

Însă, profesorii sunt înțelegători și fac tot posibilul ca informația să ajungă la bobocii din anul I, care nu sunt încă obișnuiți cu materiile.

M-am simțit puțin pe fugă, deși e cam impropriu spus. Pentru că nu ești obișnuit, adică ai cursul pe Teams, îl ai pe Zoom, bagi codul greșit, te trezești la alt curs. Ba nu se aude, ba se aude foarte întrerupt, se blochează la un moment dat, însă cumva treci peste chestiile astea și profesorii sunt foarte înțelegători. Mi-ar fi plăcut mult mai mult să se desfășoare față în față. E autentică conexiunea aia”, a spus Raluca Scurtu.

Mihaela Mureșan, profesor la Universitatea Babes Bolyai spune că, în ciuda problemelor de conectare, studenții sunt mult mai deschiși în online.

„Eu personal folosesc atât platforma Microsoft Teams, pentru studenți, cât și Zoom pentru masteranzi. Aș putea spune că în mediul online am observat o oarecare expansiune a studenților pentru comunicare. Studenții sunt mult mai deschiși, mai prietenoși, mai doritori să răspundă și să obțină, la rândul lor, feedback-ul. Cumva, mi se pare că mediul acesta online le este lor, studenților, extrem de familiar”, a spus, pentru Aleph News, profesorul universitar de la Universitatea „Babeș Bolyai”, Mihaela Mureșan.

Și viitorii avocați de la București fac cursurile exclusiv online

Roxana Șerban e în anul I la Facultatea de Drept și are cam aceleași probleme. Spune că un training în ceea ce privește platformele ar fi fost ideal.

Nu am putut efectiv să desfășurăm cursurile într-un mod eficient, pentru că am mers doar pe principiul de livestreaming pentru că unii profesori nu au știut cum să folosească platforma pentru că era o platformă cu totul nouă pentru ei și am ajuns să ținem cursurile, dar cu jumătate de măsură”, a spus Roxana Șerban, studentă la Facultatea de Drept.