- Profesorii din Bucureşti au început abia acum să se pregătescă pentru şcoala online
- Se desfăşoară cursuri de pregătire pentru 500 de profesori şi personal didactic auxiliar
- În timpul verii, la Casa Corpului Didactic au fost formaţi 9.000 de profesori, din 208.419
Predarea online rămâne o bătaie de cap pentru mulţi profesori. Ce-i drept nici ministerul Educaţiei, sau inspectoratele şcolare, nu au făcut suficiente cursuri pentru profesori unde să înveţe cum să predea şi ce strategii să adopte.
Îți spun că nici 5 la sută dintre profesori nu au făcut vreun curs. Dacă te întrebi câți profesori a format Ministerul Educației, nici noi nu știm. Am trimis o solicitare, dar încă nu am primit un răspuns.
Dinu Laurenţiu este profesor la Liceul Internaţional de Informatică. Cu toate că acolo, el a participat la training-uri pentru online, a încercat şi singur să caute soluţii.
Dinu Laurenţiu, profesor Liceul Teoretic Internaţional de Informatică: „Dacă copilul pune întrebări, e un copil care vrea să înveţe. Şi noi punem accentul ca copilul să aibă camera deschisă. Mi s-a întâmplat chiar anul acesta să preiau o clasă nouă. Fiind mai mari, interacţiunea nu a fost foarte ok. Chiar spuneam, este o clasă de muţi, nu discută, doar eu vorbesc şi atunci am început să îi întreb ce mai fac, cum se simt, am început să le spun o glumă sau un banc. Şi atunci au început să interacţioneze cu mine.“
Elena Lotrean, expert în educaţie, consideră că este şi de datoria profesorilor să înveţe singuri.
Elena Lotrean, expert în educaţie şi profesor: „Gândiţi-vă că noi, ca şi profesori, ar fi trebuit să fim cei care le stârnim copiilor curiozitatea de a descoperi lucruri noi. Dacă noi nu suntem curioşi să descoperim lucruri noi atunci s-ar putea să avem nevoie de o schimbare de carieră. Cred că pot să găsească şi singuri. Există doar partea asta de dorinţă de a învăţa.“