• De luni până vineri va exista o linie telefonică de consiliere pentru elevi şi părinţi.
  • Inspectoratele trebuie să afişeze pe site-urile lor numerele telefonice.
  • Toate şcolile din România funcţionează în scenariul roşu.

O linie telefonică de consiliere. La asta se gândesc cei din ministerul Educaţiei.

Te anunţă, aşadar, că de luni până vineri, de la ora 08:00 la ora 16:00, dacă eşti părinte, sau elev, poţi să suni ca să primeşti îndrumare.

Cei care vor răspunde vor fi consilierii şcolari, care vor participa on-line şi la orele de dirigenţie. Tot ei, vor organiza sesiuni on-line pentru a răspunde întrebărilor profesorilor şi părinţilor.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR

Iulian Cristache, Președintele Asociației Părinților: „Decizia este bună, dar trebuie și implementată la modul real”

Iulian Cristache, Președintele Asociației Părinților: „Nu aș vrea să fac o comparație, dar este clar că este nevoie de sprijin de la nivelul consilierilor. Da, putem întreba dacă centrele județene au posibilitatea sau personalul care să poată să răspundă în programul menționat de către ministerul Educației și Cercetării.

Avem deja o experiență nefericită cu DSP, acolo unde avem un TelVerde și, din păcate, se răspunde pe apucate. Atunci când există cineva la telefon sau atunci când există cineva specializat care să-ți dea o informație. Același lucru probabil că se va întâmpla și aici. Nu cred în acest moment, deși îmi doresc din tot sufletul, și repet că decizia este bună, că va fi personal desemnat special și atunci se va răspunde la telefon doar când cineva se va nimeri în birou.

A doua problemă ar fi că atunci când suni la Centrele Județene probabil că părinții sau elevii sau profesorii vor fi direcționați tot către consilierul de la nivelul unității de învățământ.

Și a treia problemă: Am înțeles că sunt copii care nu apelează la linia telefonică, stând acasă și fiind alături de propria familie. Au rețineri în a intra în legătură cu acest consilier pentru că nu vor să fie ascultați de către părinți.

Aici depinde de profesionalismul acestor consilieri, de modul în care vor convinge copiii să găsească un program prin care să poată purta o discuție cu copiii și să le vină în ajutor. Fără discuție că este nevoie de consiliere. Decizia este bună, dar trebuie să fie și implementată la modul real”.