• Semestrul al II-lea începe pe 8 februarie, dar nu ştim cum vor vor învăța elevii.
  • Sindicalist: 25% din cadrele didactice se tem să vină la şcoală.
  • Unii profesori din Dolj au făcut cereri către şcoli pentru a preda exclusiv de acasă.

Pe 8 februarie, elevii încep semestrul al doilea. Nu e clar cum vor învăța copiii. Nu ştiu nici profesorii, nici managerii şcolilor, nici părinţii.

Doar 25% dintre cadrele didactice se tem să revină în colectivitate, după estimările sindicaliștilor. Constantin Lungulescu, preşedintele Sindicatului Spiru Haret Dolj, are o propunere pentru autorități.

Care au probleme de sănătate să meargă să-şi ia nişte certificate medicale şi pot să stea să facă şcoala online, cu un orar făcut special de şcoală pentru ei”, a declarat Constantin Lungulescu, preşedinte Spiru Haret Dolj.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

La Colegiul Naţional Elena Cuza din Craiova, de exemplu, în cele mai multe dintre clase învaţă peste 30 de elevi. Liviu Cotfasă, managerul colegiului, spune că unele săli nu au spaţiu suficient pentru a asigura distanţarea.

Am asigurat în fiecare sală de clasă un calculator şi boxe, precum şi o cameră web. Legăturile sunt pe cablu, pentru o mai bună transmisie de date. Se observă că fiecare profesor se poate conecta la calculator. Am avut trei situaţii de cadre didactice cu boli cronice. Au făcut solicitare la şcoală, s-a aprobat prin Consiliul de Administraţie, şi au susţinut cursurile online, în toamnă. Bănuiesc că, în continuare va fi acelaşi lucru”, a spus Liviu Cotfasă.

Profesorii sunt împărţiţi în două tabere

Simona Sanda este profesor de fizică la Colegiul Elena Cuza. Consideră că profesorul şi elevii trebuie să fie faţă-n faţă. În schimb, colega ei Ana Maria Ştefănescu, profesor de engleză, se teme că atât elevii, cât şi profesorii s-ar putea îmbolnăvi.

Simona Sanda – profesor de fizică C.N. Elena Cuza Craiova: „Mi se pare destul de ineficient să fim doar jumătate la şcoală şi ceilalţi… Din experienţa semestrului trecut nu a fost tocmai în regulă”.

Ana Maria Ştefănescu – profesor de engleză C.N. Elena Cuza Craiova: „Ar fi de acceptat şi un scenariu hibrid, cum a fost şi în semenstrul întâi, având în vedere că la noi, la colegiu, unele clase sunt destul de numeroase. Sălile, unele dintre ele, sunt mici.