- Tehnologia A.I. transformă obiectivele eleviilor în imagini motivaționale.
- Imaginile generate sunt bazate pe visurile și aspirațiile fiecărui elev.
- UNESCO și APA spun că utilizarea A.I. creează așteptări nerealiste.
Inteligența artificială va înlocui profesorii? Posibil, dar dacă îi ajută? Un profesor a ales să folosească generarea de imagini cu A.I. pentru a-și inspira studenții, arătându-le posibilul lor viitor în funcție de ambițiile personale.
Cum influențează A.I. modul în care interacționați cu elevii?
„Păi, știți că de multe ori introduc o problemă de matematică în ChatGPT și analizez cu elevii, împreună cu ei, soluția pe care ne-o furnizează A.I.. De multe ori este o soluție greșită, așa că ei învață din greșelile pe care le furnizează acest site.
Dar, sunt și soluții corecte, numai că au fost situații în care depășeau nivelul lor de cunoștință și deci, practic, era inutilizabilă la ore. Au fost și destul de multe situații în care soluțiile erau bune și de înțeles pentru copii”, a declarat Cătălin Ciupala, profesor de matematică, pentru Aleph News.
Cum îi ajută inteligența artificială pe elevi să-și atingă obiectivele?
„Acum, dacă este să vorbim un pic mai critic, cred că îi ajută să-și atingă obiectivele imediate, adică să rezolve teme, dacă e cazul să-și mai facă niște referate, ceea ce înseamnă o superficialitate foarte mare.
Dar dacă vorbim de a-i ajuta pe elevi să învețe, să rețină, să memoreze, asta destul de greu poate să facă și doar pentru copiii care chiar vor să învețe. Concret, când copiii care dau la medicină și nu știu, de exemplu, anumite noțiuni, decât să le caute pe internet sau așa, produc în ChatGPT și le dă o explicație mai profundă. Dar aici vorbim de învățare. Copilul acela este interesat să învețe. Eu fac distinția între a învăța și a rezolva anumite lucruri pentru școală. Cred că cel mai bine pentru copii este să învețe”, a declarat Cătălin Ciupala, profesor de matematică, pentru Aleph News.