România, campioana Europei la „școli închise”. Cum s-au adaptat elevii și părinții la cursurile online

  • România este țara europeană care a ținut cel mai mult școlile închise
  • În România sunt cei mai mulți analfabeți funcționali din UE – 42%
  • Elevii și părinții lor au fost nevoiți să se adapteze la școala online

Suntem campioni europeni la „școli închise”, România a ținut cel mai mult lacătul pe ușa școlilor. Avem cel mai mare procent de analfabeți funcționali din UE, 42%. Cât de prost vom sta în anii ce vin, nu știm. România a fost educată acasă un an de zile.

Luiziana Tucan este mama lui Andrei, pe care îl crește singură. A fost și părinte, și profesor pentru băiatul ei.

„Ne trezeam dimineaţa trebuia să ajungem înainte de şcoala online. În timp ce el făcea orele, eu eram cu colegii mei, fiind o garsonieră unde lucrez eu”, a spus Luiziana, mama lui Andrei.

Andrei îi simte cel mai mult lipsa lui Vlad, colegul și prietenul lui cel mai bun.

„Eu eram în ultima bancă, el era cam a doua bancă. Şi la fiecare oră râdeam, muream de răs. Dar nu înţeleam niciodată de ce. De obicei stăteam în clasă şi mâncam pe furiş. Că îmi era foame”, a povestit Andrei, elev în clasa a III-a.

Fără tovărășia cu Vlad, jocurile video au devenit distracția principală. Nu doar Andrei a câștigat un an pierdut. Andu și Teo sunt doi gemeni care, anul acesta, dau Bacalaureatul. Învață împreună la Tonitza.

Andu vrea să urmeze Facultatea de Sociologie, iar Teo se pregătește pentru UNATC. Amândoi fac pregătire suplimentară pentru BAC, pentru a putea lua notele pe care și le doresc.

„Cu toată situația asta am fost obligați să ne adaptăm, cu adaptabilitatea asta a venit de la sine și o dezorganizare destul de mare”, a spus Andu.

Cifrele dezastrului din învățământul românesc

  • Suntem pe locul trei la abandonul școlar timpuriu din UE.
  • Suntem pe ultimul loc la ponderea absolvenților de studii superioare.
  • Am obținut cel mai slab punctaj la clasamentul PISA.
  • Suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la competențe digitale.
  • Într-un an de școală online, 237.000 de elevi nu au avut acces la internet.
  • Alți 287.000 nu au avut echipamente IT pentru școala online.
  • 40% din elevii din mediul rural nu au putut face ore online. Acești elevi au pierdut nu mai puțin de 24 de săptămâni de școală.

91% dintre elevi au fost afectați din punct de vedere psihologic. Iar stresul a fost resimțit și de către părinți, care s-au luptat să găsească soluții pentru copiii lor. Ca să-i motiveze să învețe. Părinți conștienți că pierderile de învățare, greu mai pot fi recuperate.

România nu a calculat pierderile de învățare așa cum s-au calculat
la nivel mondial. Nici nu știm câte fonduri se alocă, spre exemplu, în Anglia,
oficialii de acolo acordă 1,7 miliarde de lire sterline.