• La Logischool, copiii învaţă programare pe calculator, de la vârsta de 6 ani
  • Matei are 11 ani şi deja îşi creează singur jocurile preferate
  • Părinţii plătesc 1.300 de lei pe semestru, pentru ca Matei să facă ceea ce-i place

Dacă te uiți la copilul tău și îl vezi pe următorul Steve Jobs, știu locul perfect pentru el. O școală pentru genii IT. Ia exemplul lui Matei, care are 11 ani, dar deja, după trei semestre de programare, a făcut singur-singurel peste 50 de jocuri.

„Acesta este jocul meu pe care l-am început de la zero, aici am instrucţiunile, unde am scris în fiecare pătrăţel, aici am personajele”, ne spune Matei.

Părinţii îl încurajează, mai ales că a devenit şi foarte sigur pe el, de când învaţă programare. Matei se simte ca un peşte în apă, atunci când participă la aceste cursuri, care durează 90 de minute şi se fac o dată pe săptămână.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT
VIN ALEGERILE, CUM VOTEAZĂ TINERII?

Matei Costache: Acum ştiu să programez jocuri. În spatele acestor jocuri sunt instrucţiuni şi variabile. În fiecare instrucţiune poţi să scrii câte ceva şi atunci îţi alegi instrucţiunile şi variabilele şi îţi iese un joc.

Andreea Costache: Am luat această decizie cunoscându-l pe el şi văzându-l nesigur, auzindu-l mereu spunând cum ceilalţi colegi din clasă sunt buni la ceva, fie la matematică, fie la sport, au luat premii, au participat la concursuri. El mereu îmi repeta că nu e bun de nimic, că nu reuşeşte să facă nimic bun, ceea ce se regăsea şi în comportament, şi în atitudinea lui şi în viaţa de zi cu zi.

În spatele acestui proiect este Dana, care a început să organizeze astfel de cursuri acum aproape doi ani. De atunci, a avut cam 1.000 de elevi pe mână. Ea și cei 15 instructori, studenți și absolvenți ai Universității Politehnica.

Dana Ogrean, manager şcoală: Pe lângă partea de tehnologie pe care o dezvoltăm şi partea de programare, este stimulată gândirea algoritmică, gândirea creativă, modul de rezolvare a problemelor.