Școala în scenariul galben sau galbenul îndoielii generale. Părerile părinților vs. ale profesorilor

  • Azi aflăm în ce scenariu e fiecare școală
  • Tu trebuie să înțelegi cât mai bine cum funcționează cele trei scenarii stabilite în funcție de numărul de cazuri noi de coronavirus
  • Radu Gologan este profesor de matematică și îți spune cât de ușor se poate aplica scenariul galben

Școala începe în câteva zile și tu trebuie să înțelegi cât mai bine cum funcționează cele trei scenarii stabilite în funcție de numărul de cazuri noi de coronavirus. Mai ales că azi aflăm în ce scenariu e fiecare școală.

Scenariul galben sau scenariul hibrid presupune ca elevii din ani terminali, preşcolarii și elevii din clasele 0-4 să meargă la școală cu prioritate. Ceilalți elevi vor face ore online și vor merge la școală prin rotație.

Ce părere au părinții despre acest scenariu?

Am discutat cu două mămici care au fost luate prin surprindere de acest scenariu. Nu erau foarte încântate pentru că acum trebuie sa-și găsească bone într-un timp foarte scurt. Așa cum se știe, în acest scenariu, copiii vor sta doua săptămâni acasă și vor învața online, pentru ca în următoarele două săptămâni sa meargă la școală.

Uite ce trebuie să știi despre scenariul galben:

-participarea tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea tuturor normelor de protecție

-revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea tuturor normelor de protecție

-410 localități sunt în scenariul galben

-condiție: între 1 și 3 persoane detectate pozitiv cu noul coronavirus la mia de locuitori, în ultimele 14 zile

Ce spune directorul unei școli în scenariu galben

Adina Romanescu este director adjunct la liceul de informatică Grigore Moisil din Iași și va lua scenariul galben în piept. Uite cum crede ea că va funcționa: „Sunt vremuri dificile, care cer soluții extraordinare. Noi lucrăm cu platforma Microsoft Team și de anul acesta vom implementa și catalogul electronic. Jumătate din copiii care participă la ore online, de acasă, vor avea acces direct și la ceea ce se întâmplă în sala de clasă. Toate materialele care se parcurg în timpul orelor, sarcinile de lucru sunt postate pe platformă cu ceva timp înainte astfel încât elevul știe de la prima oră, dimineața, ce temă va parcurge astăzi la matematică, ce sarcini de lucru i se dau, mici disfuncționalități.“

Părerea unui expert în educație

Radu Gologan este profesor de matematică și cunoaște foarte bine sistemul educațional. El îți spune cât de ușor se poate aplica scenariul, care sunt problemele de care crede că se vor lovi directorii, profesorii, părinții.

Radu Gologan: „Cunosc multe locuri în care lucrurile sunt puse la punct. Haideți să o luăm pe rând, pe cele trei categorii de oameni implicați:

În primul rând profesorii. Profesorii, e normal, trebuie să înțeleagă că pentru asta s-au făcut profesori, ca să comunice în orice condiții copiilor cunoștințe, cultură generală și abilități. Într-o situație critică trebuie să se adapteze și ei, precum medicii, și să înțeleagă că suntem într-o situație de criză.

Părinții. Părinții la fel. Și ei sunt loviți de această pandemie, dar trebuie să se adapteze și să găsească posibilități. Sigur că va fi dificil. Sunt lucruri complicate. Părinții trebuie să se adapteze la programul de învățământ al copilului, mai ales că schimbarea nu va dura 10 ani, poate un an doi.

Iar în ceea ce privește copiii, lucrurile merg cel mai simplu. Și s-a văzut în prima parte a pandemiei. Am văzut situații în care copiii au progresat chiar mai bine decât dacă ar fi fost la școală.

Singura problemă, după părerea mea, este că au fost perioade foarte lungi în care nu prea s-a făcut treabă. Lucrurile astea trebuiau mult mai bine organizate în timpul vacanței. Ar fi bine ca fiecare liceu să aibă platformă proprie. Ce se va întâmpla acum? Într-o săptămână-două, lucrurile se vor rezolva de la sine în mare parte.“