- Un studiu arată că școlile private și universitățile de prestigiu te fac mai sănătos.
- O universitate de top sau un liceu privat îmbunătățește funcția cognitivă și sănătatea inimii.
- Cercetătorii au descoperit că persoanele care au mers la o școală privată au un IMC mai scăzut.
Școala pe care o urmezi te influențează peste ani! Și nu mă refer aici la educație, ci la sănătate! Cum? Un studiu arată că persoanele care au terminat la școli private au o activitate fizică mai mare spre deosebire de cei de la o școală de stat, în timp ce persoanele care au absolvit facultăți de prestigiu au un venit mai mare care le permite să se ocupe de sănătatea lor.
Ce măsuri pot fi luate pentru ca și în școlile de stat să existe rezultate benefice pentru sănătate?
„În România am pierdut acest tren și nici nu există o perspectivă de recuperare. Cea mai mare pierdere este cea din timpul liceului, în care s-a renunțat la o oră de sport în favoarea disciplinelor teoretice. În momentul acesta, la liceele din România este o singură oră de sport pe săptămână. În colegiile private, atât în străinătate, cât și în România, sportul de practică de patru ori pe săptămână, cu o distribuție de două ore de sport individual și două ore de sport de echipă”, a explicat Daniela Vișoianu, expert în educație, pentru Aleph News.
„Dar există și alte influențe. Există influența familiei de origine. E foarte posibil ca familie de origine care își permite să susțină copilul în aceste tipuri de învățământ privat, în universități prestigioase, să existe alt tip de stabilitate financiară și altă atitudine față de sport și față de alimentație, pentru că e o complementaritate aici. În ceea ce privește România, pe lângă fapul că nu se face suficient sport, și alimentația este o problemă serioasă pentru copii și pentru tineri, în condițiile în care în 4-7 ore pe zi, vorbim de generații care în 8 ani de școală nu au acces niciodată la masă caldă la prânz, mâncare gătită care respectă o anumită structură nutrițională”, a adăugat Daniela Vișoianu.
Ce aspecte ar trebui îmbunătățite, în ceea ce privește sănătatea copiilor?
„Copiii sunt transferați în școli de către familii, pentru că se presupune că în școală primesc ceea ce au cea mai multă nevoie. Nu copiii trebuie să fie mai responsabili sau mai atenți la tipul acesta de activitate, pentru că la vârsta lor, nici nu știu și nici nu pot să își poarte de grijă. E ceva ce poate fi făcut, în învățământul primar, de exemplu, de către învățătoare, acolo unde nu există profesori de educație fizică și sport, dacă nu se transferă această activitate, avem muzică și mișcare, avem recomandări ca cei mici să nu stea prea mult timp în aceeași durată de loc și să se miște și să stea în relație cu corpul lor. E puțin lucru pe care îl pot face copiii în mod direct. Rămâne, în continuare, multă responsabilitatea din partea familiilor și din partea școlilor, al sistemului de educație, în funcție de câte ore de sport sunt puse în programul copiilor și cât de serios se face sport și ce atitudine au familiile față de sport, pentru că în România mai avem și fenomenul cu multe scutiri medicale de sport. Adică și acele ore din gimnaziu, uneori, sunt scutite medical”, a adăugat Daniela Vișoianu.