Școala se face superficial în pandemie. Cum au afectat orele online ritmul de predare la clasă

  • Majoritatea elevilor învață superficial pentru materiile ce le consideră neimportante
  • În timpul școlii online cei mai mulți dintre profesori au dat note mari cu ușurință
  • Cristian, elev: Ei fac cu lucru bun, dar la finalul zilei noi o sa fim în pierdere

Orele online au afectat ritmul de predare la clasă. Din această cauză, unii profesorii au fost mai indulgenți și au dat note mari mai ușor. Asta chiar dacă majoritatea elevilor învățau superficial.

Despre importanța notelor pentru o evaluare reală, spune Cristian, elev în clasa a XI-a. Acesta a precizat că o notă de 10 primită la ora de chimie o să-l facă să creadă ca e bun la acea materie, când de fapt realitatea e alta.

Ei fac o chestia rea, dar cu intenții bune. În perioada asta cu pandemia mulți, îmi pare rau să spun, dar copiază, nu mai stai să înveți, îți pui foi pe pereți. Până când nu o sa ne întoarcem fizic la școală noi o să continuăm să învățăm superficial, este ceva inevitabil.”, a spus Cristian Roșu.

Cristina Despinescu este părinte a doi copii. Spune că e de așteptat ca profesorii să fie ceva mai indulgenți pentru că în online nu e atât de ușor de predat.

„Atâta timp cât evaluarea nu este standardizată, normal că fiecare profesor va face evaluarea după propriile sale opinii și vor corecta dupa propriile sale păreri.”, a explicat Cristina Despinescu, părinte

Radu Gologan este profesor de matematică și spune că predarea mot a mot la unele materii este necesară și că notele nu se dau chiar atât de ușor.

„Copii care vor să facă școală, nu învață mot a mot și știu să înțeleagă despre ce e vorba. Sunt școli în care notele sunt, mai ales la gimnaziu, notele sunt toate 10 și după aceea când ajung elevii respectivi la un liceu de elită notele devin sub 7.”, a precizat profesorul.

Țările nordice, exemplu de pentru învățământul românesc

Cei care s-au descurcat mai bine decât noi în această perioadă sunt țările nordice. Notarea elevilor în Suedia se aplică diferit afirmă Carmen Anghel, profesoară de matematică.

Accentul se pune pe feedback, să te dezvolți tu ca om decât pe cunoștințe de moment. Accentul se pune foarte mult în clasa a noua, iar acolo primești tot ajutorul posibil. Se face tot posibilul ca copilul să își realizeze visurile.”, a explicat Carmen Anghel, profesor.