• Duminică, 28 februarie, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a intrat sub tirul întrebărilor și curiozității publicistului Ion Cristoiu
  • Cum e școala în pandemie? Ce a pierdut și ce a câștigat școala în timpul pandemiei? Care au fost efectele învățământului online asupra elevilor și profesorilor?
  • Sorin Cîmpeanu a răspuns la toate aceste întrebări în emisiunea „Interviurile lui Cristoiu”.

Duminică, 28 februarie, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a intrat sub tirul întrebărilor și curiozității publicistului Ion Cristoiu.

Cum e școala în pandemie? Ce a pierdut și ce a câștigat școala în timpul pandemiei? Care au fost efectele învățământului online asupra elevilor și profesorilor?

Ce se va întâmpla cu școala online după pandemie? Ce noutăți aduc examenele naționale din acest an? Ce se va întâmpla cu bursele elevilor? Ce șanse sunt să se închidă din nou școlile în cazul unui nou val al pandemiei?

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Sorin Cîmpeanu a răspuns la toate aceste întrebări în emisiunea „Interviurile lui Cristoiu”.

Despre îmbunătățirile funciare și lipsa de specialiști în România

Sorin Cîmpeanu: „Sistemul de îmbunătățíri funciare se ocupă de irigații, de partea de desecare drenaj și de combatere a excesului de umiditate, de îndiguiri de râuri, de regularizări, de combatere a eroziunii de suprafață și de adâncime, inclusiv alunecări de teren. Este un domenu extrem de vast. Dacă cineva crede că într-o țară cu diversitatea de condiții naturale precum este România nu e nevoie de lucrări de îmbunătățiri funciare, se înșeală amarnic. Și totuși, această profesie, care este complicată, este o facultate grea, mult mai grea decât mă așteptam, o facultate de inginerie pură… am distrus sistemele de îmbunătățiri funciare, nu am reușit să facem mare lucru în loc și suntem în situația în care suntem și din cauza faptului că nu mai avem specialiști.”

În București, e singurul loc în care se mai formează. În ultimii ani am avut 8 sau 10 candidați. În toată România se formează doar 8 sau 10 ingineri pentru acest domeniu. (…) Acum se simte că există o preocupare pentru îmbunătățirile funciare, dar pierderile suferite în acest domeniu sunt imense.”

Despre ordinul comun cu Ministerul Sănătății și purtarea măștii în școli

Sorin Cîmpeanu: „Deciziile au fost luate prin consens pentru că limitele de competențe ale Ministerului Educației sunt clare. În perioade normale e suficient un ordin al ministrului Educației, dar atâta vreme cât trebuie să se întrepătrundă dreptul la învățătură cu dreptul la sănătate este normal să fie un ordin de ministru comun. (…) cu mărțișoarele în școli s-a tranșat. Am spus că ministerul Educației nu s-a implicat și nu se implică să schimbe valoarea de simbol în valoare materială„