Starea copiilor cu dizabilități, agravată de școala online. Au nevoie de interacțiunea cu profesorii

Când vorbim despre copiii care au nevoi speciale, predarea online nu este eficientă. Asta pentru că evoluţia lor depinde de interacţiunea profesor-elev în mediul fizic, iar terapia online ar putea avea ca efect pierderea a tot ceea ce au învăţat până în prezent. 

Președintele asociației CONIL, Adela Hanafi, a explicat: „Sunt copii cu nevoie speciale, cu autism mulţi dintre ei, cu sindrom Down, epilepsie, cu tetrapareză spastică. Pentru copilul cu dizabilităţi, această întrerupere a vieţii şcolare şi a rutinei zilnice este o catastrofă pentru că el regresează. Am chiar semnale de la unii părinţi că unora dintre copii chiar le-au revenit stereotipiile pe care le aveau“

De asemenea, părinţii, în cele mai multe situații, nu au pregătirea sau timpul necesar pentru ține locul profesorului.

„Aceşti copii au nevoie şi de terapiile unu la unu. Noi avem psiholog, logoped, terapeut, kinetoterapeut. Noi lucrăm într-o echipă complexă de oameni. Aceste terapii cu greu se pot desfăşura online, foarte, foarte greu“, a mai spus președintele CONIL.

Exit mobile version