- Începerea anului universitar e şi e cât se poate de aproape
- Universităţile de medicină încă nu au decis cum vor învăţa studenţii: online sau la patul pacientului
- Ana Olariu, studentă la UMF Iaşi îţi spune că, pe termen lung, nu va putea să adune la fel de multe informaţii dacă va învăţa de acasă
Începerea anului universitar e şi e cât se poate de aproape, iar universităţile de medicină încă nu au decis cum vor învăţa studenţii: online sau la patul pacientului. Ana Olariu, studentă la UMF Iaşi îţi spune că, pe termen lung, nu va putea să adune la fel de multe informaţii dacă va învăţa de acasă
Între timp, UMF Iaşi alături de o universitate din Croaţia a lucrat la un proiect de e-learning, prin care studenţii vor putea să consulte pacienţi virtuali.
Într-o lună sună clopoţelul şi pentru studenţi, iar situaţia celor de la medicină este una mai specială. Dacă în cazul celor care studiază alte domenii, învăţământul online este o soluţie, iată că pentru cei de la Medicină poate ridica semne de întrebare. Ana Olariu este studentă la umf Iaşi, ar prefera să se întoarcă în spital să înveţe, dar cursurile ar putea să le facă de acasă. Ea îţi spune că dacă nu intră în contact cu pacienţii nu ar putea să se considere medic. Chiar dacă încă nu s-a decis cum vor începe noul an universitar, cei de la UMF Iaşi au lucrat la un proiect care permite studenţilor să studieze cazuri virtuale, în locul stagiilor şi lucrărilor practice.
Ana Olariu, studentă la UMF Iaşi:” Nu cred că am putea să spunem după ce terminăm facultatea asta că suntem medici dacă nu reuşim să intrăm în contact cu pacienţii, să vedem exact patologiile. Dar pe termen lung nu cred că am putea să spunem că dobândim aceleaşi informaţii, că avem aceleaşi noţiuni şi atunci este foarte, foarte complicat să spui că tu eşti un medic bun dacă tu nu ai intrat în contact cu pacienţii. Nu ştiu câţi pacienţi s-ar lăsa pe mâna unor medici care au făcut facultatea online. Eu, personal, ca om nu aş face chestia asta”.
Iată ce spune profesorul Radu Iliescu, prorector al UMF Iaşi: ”Ceea ce a dezvoltat deja acest proiect Telson sunt mecanisme de învăţare care sunt perfect aplicabile în interiorul aceleiaşi platforme pe care noi o folosim deja. Înseamnă cazuri clinice, care sunt prezentate studenţilor şi ei le evaluează şi dau răspunsuri care înseamnă diagnostice, tratament, etc, Este practic virtualizarea lucrărilor practice şi a stagiilor clinice”.
În acelaşi timp, Gabriela Ştefănescu, prodecan al Facultăţii de Medicină, UMF Iaşi spune că:”Este dificil, pentru că într-adevăr învăţământul medical presupune interacţiunea cu pacientul şi este practic de neînlocuit activitatea practică a medicului sau a asistentei. Dar, dacă avem instrumentele necesare, instrumente moderne, se poate. E o alternativă”.