Studiu. Femeile sunt mai educate decât bărbații

Sursa foto: Profimedia
  • Studiu Eurostat: 46% dintre femei și-au finalizat studiile, față de 35% bărbați.
  • Sociolog: „Rata de abandon este mai mare la băieți în învățământul preuniversitar”.
  • România e pe ultimul loc în UE la numărul de tineri care au finalizat studiile.

Nu te-ai fi așteptat să existe diferențe de gen în ceea privește studiile universitare. Însă, există date clare în acest sens.
46% dintre femei și-au finalizat studiile, comparativ cu un raport de 35% la bărbați, arată un studiu Eurostat. Adrian Hatos este sociolog și îți spune de unde vine această diferență.

Adrian Hatos, sociolog: „Rata de abandon este mai mare la băieți în învățământul preuniversitar, rezultatele la testele standardizate cum este PISA sunt mai bune la fete decât la băieți. Femeile mai degrabă aleg în învățământul secundar
superior rutele teoretice, de ce? Pentru că astea sunt cele care duc către facultate și apoi, inerent sunt mai multe absolvente de gen feminin la studii superioare.”

Totuși, România se află pe ultimul loc în UE la numărul de tineri între 25 și 34 de ani care au finalizat
studiile unei facultăți. Doar 25% dintre studenți au făcut acest pas în 2020. Jessica, în schimb, este un exemplu de urmat pentru tinerii din țară. Este studentă în ultimul an la Universitatea Babeș-Bolyai și și îți spune ce vrea să facă după finalizarea studiilor.

Jessica Petri, studentă Universitatea Babeș-Bolyai: „Anul viitor termin publicitatea. A fost cea mai bună alegere pe care am făcut-o. Sunt destul de hotărâtă să rămân în domeniul universitar și să predau la facultatea la care studiez acum, dar în același timp, să am și un job pe lângă, poate un PFA sau să fiu un freelancer, să am clienții mei pe care pot să mi-i aleg.”

Claudia Ciochină este expert în educație și îți spune că în ritmul acesta rata de abandon școlar și universitar va crește în continuare. Uite cum putem preveni asta.

Claudia Ciochină, expert în educație: „Să îmbunătățim tot ce se întâmplă în preuniversitar. Să ne gândim la fiecare copil în parte, nu doar la copii de 10. Când văd aceste statistici cu mediile de 10, nu ne interesează mediile de 10, pentru că noi suntem responsabili de toată populația școlară, de fiecare elev care există într-o școală, nu doar de unii sau de alții, ci de toți. Și ar trebui să nu scăpăm niciunul.”